31 juli 2014

Västra Stornäs

Efter att vi hade kommit hem från lillasyster i tisdags så åkte Tilde till Bjarne, blev genast rastlös och bestämde mig för att åka och hälsa på Vivi-Anne i hennes stuga. Fick med mig A-C så vi drog dit i onsdags och det visade sig vara det bästa som jag kunde ha gjort!! Ska börja vara mer spontan, det verkar vara ett vinnande koncept.
Vilket ställe Vivi-Anne har och så jäkla duktig hon är som fixat allt som hon har gjort!! Kommer definitivt bjuda in mig själv fler gånger och då vill jag prova bastun och sitta ute och dricka varm choklad med Flaggpunsch. :)

Vi välkomnades med våfflor antingen med grädde och sylt eller med sillröra/sallad. Jag gillade det sistnämnda bäst, löjligt gott!!

Sedan gick vi och spanade in ägorna och ju mer jag såg ju mer imponerad blev jag!!!




Gäststugan och terrassen var grym, bastun med alla genomtänkta detaljer, sittplatserna som var utplacerade lite här och där och till sist men absolut inte minst utsikten!!!
Inomhus var det också sjukt mysigt..
Genomtänkt även här, gungstolen vid fönstret, korgen med tjocksockar inför kyligare dagar, den branta trappen upp med trasmattor som halkskydd...

Till middag bjöd Vivi-Anne på fisk och sallad i pitabröd och till efterrätt pannacotta, behöver jag säga att det var vansinnigt gott?? Jag har varit sugen på fisk i veckor så jag njöt av varje tugga!!!

Jag har haft det så bra så jag ville aldrig åka hem!!!



Tackar ödmjukast för den 5-stjärniga servicen och för en helt underbar vistelse hos dig Vivi-Anne!!!

Inga kommentarer: