07 april 2012

Började påskledigheten med att följa flickorna & Bjarne till Ö-vik.
Har verkligen haft det toktrevligt i dagarna två.
Malou & Bjarne går lös på ett gammalt piano efter en makalöst god hotellfrukost.

Var dock lite skeptisk om jag skulle tordas bada med den här foten men bestämde mig att jag skulle ge det ett försök iaf, väl där och avklädd inser jag att jag glömt baddräkten på hotellrummet :(
Det var nog inte meningen att jag skulle bada trots allt....
Ensam och smått besviken tog jag mig en promenad längst hamnen i det fina vädret och duschade sedan löjligt länge, så jag hade det rätt bra ändå även om det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig.
Sen åkte vi till en arbetskompis till Bjarne och grillade...
Vi hade det väldans gött på hans inglasade altan och maten smakade fantastiskt.











Mattias tvingade Malou att tillaga aubergine, blev helt sjukt gott!!!

Idag åkte vi hem men innan vi skulle fara stack Malou och Tilde till badet en stund och fick bevittna nått riktigt ledsamt, mina tankar går till den familjen ikväll...

Den 9-åriga pojken fördes med ambulans till Örnsköldsviks sjukhus efter ett drunkningstillbud på Paradisbadet i Örnsköldsvik.
Den 9-åriga pojken fördes med ambulans till Örnsköldsviks sjukhus efter ett drunkningstillbud på Paradisbadet i Örnsköldsvik.

9-åring nära att drunkna

När den 9-åriga pojken drogs upp ur vattnet hade han varken andning eller puls.
Nu ligger han på intensivvården och är enligt sjukhuset allvarligt skadad.
– Vi är chockade, säger Mikael Westman, ställföreträdande enhetschef på badhuset.

Relaterat

Den 9-åriga pojken hittades på botten av virvelkanalen, en kanal som rundar en bubbelpol på badhuset Paradiset.
När han dragits upp på bassängkanten av en badgäst hade han varken andning eller puls.
– Då klev två badgäster fram och identifierade sig som läkare och sjuksköterska. De började ta hand om pojken medan vår personal hjälpte till, säger Mikael Westman, ställföreträdande enhetschef.
Ambulansen var snabbt på plats efter larmet och förde pojken till akutmottagningen. Vid det laget andades pojken enligt uppgift på egen hand.
Hos sjukhuset uppger man att pojken flyttats från akutmottagningen till intensivvården. Där han vårdas han just nu för allvarliga skador
– Vi håller naturligtvis alla tummar för att det ska gå bra. Just nu håller vi samtal med vår egen personal som chockats av händelsen. Det finns en krisplan som sätts in sådana här gånger. Vi gör en bedömning för vilket stöd som behövs. 
För att vara en allvarlig olycka framhåller Mikael Westman att alla inblandade skött sig mycket bra.
– Det är inte ofta vi har sådan tur att det finns läkare och sjuksköterskor på plats precis när det händer. Ambulansen var här efter tre minuter vilket är otroligt snabbt, säger han.
Orsaken till olyckan är inte klarlagd. Mikael Westman säger att pojken var tillräckligt lång för att bottna där han hittades.
Uppdatering: Strax efter 18-tiden uppgav personal på Örnsköldsviks sjukhus att tillståndet för 
pojken var oförändrat.

Inga kommentarer: