21 januari 2012

Trygg i min arbetsuppgift

Igår kväll hade Tildes klass ordnat disco på Folkets Hus.
Kan erkänna att jag tyckte det kändes oerhört jobbigt att gå dit då man varit igång sen 04.30 imorse men det var såklart värt det.
Jag tog snabbt på mig rollen som ordningsvakt vid insläppet, då jag känner att jag har erfarenhet om hur det kan vara.
Några som knuffas och trängs, är kaxiga, kräks osv. ingenting konstigt, precis som kön på hotellet.

Sen när det lugnat ner sig vid insläppet gick jag in och kollade vid dansgolvet.
Då jag stod och tittade på dom fick jag fan tårar i ögonen... likt bumbibjörnarna studsade dom omkring på scen och dansgolv, lyckliga och sockerhöga.
Dom är ju så fantastiskt söta så jag kunde lugnt ha tagit med mig några extra ungar hem :)
I kiosken var det sjuk kö nästan hela tiden och i princip allt godis och dricka gick åt och det fick mig att fundera... Hur mycket pengar skickar föräldrarna med sina barn egentligen??!! Helt sanslöst!!

Nåväl det var iaf en väldigt lyckad kväll!!

Inga kommentarer: