10 juni 2012

Halvfrisk

Ont i hela kroppen, bihålorna spränger och utan att skryta så har jag konstant ont i huvudet :(
Vid sånna här förkylningar så önskar jag mig hög feber så man bränner bort skiten och inte ens behöver fundera på om man ska jobbet eller inte.
Som tur är har jag världens bästa arbetskollega som gick med på att ta min tidiga morgon, tack Olivia!!! <3

Denna lugna helg var verkligen efterlängtad!!!
Sovit länge om mornarna och bara tagit det lugnt.
Tilde hade match mot Åsele på lördag, dom vann, 3-1 blev det :)
Sen följde jag med Tilde och Bjarne på en liten fisketur, vi fick inget och det blev inte så mycket fiskat heller eftersom Tilde trillade i.
Men en roadtrip runt Stalon var inte heller helt fel på en lördagkväll.
Hittade en skogsbilväg som pekade rakt upp i tomma intet, vägen var lika bred som Bjarnes bil men han tyckte det verkade som en bra idé att utforska den.
Och ja, det hade varit intressant å se vart vägen bar och utsikten måste ha varit fantastiskt där uppe men vi tog oss inte upp och Bjarne fick backa nästan hela vägen ner igen, ett äventyr bara det :)
Väl hemkommen tog jag mig en Irish Coffee och såg en film.

Sov som ett litet barn inatt och vaknade efter 9 timmars sömn men inte ett dugg pigg, skulle kunnat sova hela dagen... Trodde ju att whiskeyn igår skulle göra mig frisk men jag drack antagligen för lite :(
Klev dock upp och gjorde en omelett till Malou, sparkade hon i baken och skickade iväg henne till Tjärnvallen, hon hade match mot Betsele.
Kokade mig kaffe och så for även jag och Tilde dit och kollade på matchen.
Dom förlorade, 3-0, men dom spelade grymt bra och det var en riktigt spännande match.

Trots mitt opigga tillstånd har jag fått en hel del gjort idag tycker jag, rensat i gruset vid altanen,
lagat kläder, sytt om en bh till halterneckbh åt Malou, tvättat och en massa annat småfix.
Känner mig ofantligt nöjd med helgen, fler sånna då jag blivit frisk igen tack :)

Inga kommentarer: