09 augusti 2011

Nystart

I förrgår natt drömde jag att jag festade med Lasse Åberg, kändes som att vi kände varandra då jag vaknade men verkligheten kom ikapp mig då jag förstod att det bara var en dröm.
Sörjde detta en liten stund eftersom herr Åberg var en kul filur och jag hade gärna festat med honom igen...
Ryckte dock upp mig och körde till OK och handlade lite, kommer hem och upptäcker att jag haft byxorna aviga.
Trodde då att det skulle bli en fortsatt förvirrad och jobbig dag men jag var fast besluten om att idag var dagen då köket skulle storstädas och inget skulle få mig att inte genomföra detta.
Och idag är jag sjukt nöjd över både gårdagen och dagen idag.
Flickorna fick dock nog och rymde men jag kan inte klandra dom...
Tydligen är det så här jag funkar då jag städar :/
Ut med allt så kan man inte ge upp efter en stund utan måste slutföra det man påbörjat!!
Jag har gått igenom varenda skåp och låda i köket och nu är det så fint att varje gång jag öppnar ett skåp blir jag lycklig och känner en inre tillfredsställelse av att veta var jag har varenda pinal i köket!!
Har uppenbarligen inte haft någon större koll tidigare då jag hittade 5 påsar bikarbonat, mängder av såser, 6 burkar rostad lök (alla öppnade), 4 förpackningar spagetti, 3 makaronpaket och en förpackning ströbröd som enligt bäst före datum gick ut -97
Men nu ska det bli förändring i fröken Mårtenssons liv, från och med nu ska jag göra om och göra rätt!!!

Idag på min sista semesterdag tog jag en rejäl sovmorgon och sedan for jag jag och handlade inför dagens matlagning.
Har gjort biff, piroger och tacokryddad kycklinglasagne.
NU är jag redo å börja jobba igen :)

2 kommentarer:

Lina sa...

Men så grymt bra jobbat!
Själv väntar jag tills dess att jag måste, alltså då nån ska in i lägenheten.

Annelie sa...

Tack Lina va snäll du är.
Mmm känner igen mig :/
Jag har varit oerhört slarvig på sistone och inte brytt mig alls.
Ha svårt å se att det kommer bli någon större förändring MEN just nu är jag sjukt nöjd, gillar att ha kontroll, det är en skön känsla :)
(känner dock den känslan alldeles för sällan)