20 januari 2009

Sängliggar måndag

Igår hade Malou kommit på att hon skulle minsann vara med på slalomtävlingen som är idag tisdag 20/1 (som jag helt och hållet missat totalt) Förklarade för Malou att då måste hon ringa och ordna det själv för jag orkade helt enkelt inte! Japp man växer med sin uppgift och hon tyckte det nog bara var skoj att få ringa runt själv och fixa. Men senare på kvällen sa hon: -Mamma det är inte så lätt!! Du brukar ju fixa allt ju!! Lilla vän, tack för dom orden!! Fast jag måste säga att flickorna skötte sig exemplariskt denna sjukdag. Att förstå att mamma inte orkar göra, det mamma annars brukar göra är inte så lätt... "Jag fixar inte att ha lägenheten full med kompisar idag och inte orkar jag laga mat åt dom heller..." Sist men inte minst... Tack kära syster (och Erik) för det goda teet som jag fick av er i julklapp... Sååå gott!!! (Skriver man teet eller teét?? Ah what ever!!)

Inga kommentarer: