20 november 2008

Studiecirkel?

Jag vill lära mig sticka!! Jag vill det så mycket så det värker i fingrarna på mig.... Igår fick jag senadrag i stortån 3 gånger och det berodde säkert på detta!! Jag vet att det är sååå mycket vuxenpoäng nästan tantvarning men JAG VILL!! Det är mycket jag skulle vilja lära mig men jag lyckas som aldrig fullt ut... Jag gör några tappra försök men thats it!! Under dom senaste 2 åren har jag velat lära mig: (utan någon som helst framgång)
  • Spela gitarr (gick en kurs men kan absolut ingenting alls har alldeles för korta fingrar tror jag, åtminstone skyller jag på det!)
  • Skruva i bilar (det vill jag fortfarande men det suget kommer mest på sommaren, gick några "du & din bil" lektioner med Kalle Blom när jag gick andra året på gymnasiet minns att det var skitskoj men jag tror inte att jag lärde mig nått som jag minns idag... Jo jag gör alltid dåliga försök att härma hur bilen låter då det är nått fel och det har jag lärt mig av just Kalle, han hörs göra likadant!!)
  • Sticka (Åhhhh vad jag vill lära mig sticka och virka också för den delen inte för att jag vet när jag ska hinna med detta och vem som vill ta sig an uppgiften att lära mig... Min mor har försökt och hon sa att det var hopplöst det gick bara inte!!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också sticka!

Anonym sa...

Ja hur ska vi ordna detta??!!!

Anonym sa...

Jag vill också kunna sticka. Att vi inte hade mormor till att lära oss innan allt blev sämre där. Jag drömde om henne härom natten. Så besviken man blir när man vaknar...jag saknar henne!

Anonym sa...

Jag är också på att lära mig sticka! Men som sagt.. Hur ordnar vi det då?

Anonym sa...

tror det blivit lite av en fluga att kunna sticka. men vad gör det? jag har oxå fallit för frestelsen, vet bara inte när jag ska ta mig tiden? en studicirkel är dock ingen dålig idé, vore dock bra om man hade någon som kunde med ;)

Anonym sa...

Haha jooo Anna det vore ju en fördel om vi hade nån som kunde lära oss...
=)