22 november 2008

Olivias dop

I morse när jag satt och åt frukost skickade jag ett sms till min mor och frågade om dopet var kl.14.00... Jajemen fick svar snabbt att så var det. Packade flickornas väskor och fixade lite, tjejerna duschade, jag duschade och så följde jag min mor till bebisaffären och bytte storlek på klänningen som hon hade köpt till lilla Olivia, för hon hade ju köpt storlek 62 och det är ju på tok för litet!! Det var meningen att vi skulle följas och handla men otålig som hon är kunde hon inte vänta tills jag kunde följa henne och då blir det ju oftast fel... Det straffar sig att inte ta med mig då man ska shoppa. Tur ändå att jag kom ihåg att fråga henne vilken storlek hon hade köpt... Men jag skulle även ha kollat inbjudningskortet om vilken tid dopet var istället för att lita på min lilla mor för kl.13.15 ringer hon och säger att dopet började 13.00, Maries mor hade ringt och efterlyst oss.. Jag skriker: MEN GUUUU SÅ PINSAMT!!! (jag lät exakt som Sarah =D) Min mor höll med men vi skulle ändå fara till församlingshemmet och äta tårta... så det gjorde vi även om det kändes urdumt då vi inte närvarat vid själva dopet. TUR ATT DET ÄR SLÄKT!!! Dom vet ju hur förvirrade vi är och har en gnutta överseende... Så idag har man alltså varit med på slutet av ett dop... Hon var sååå söt men jättetrött, hade det inte varit risk för att bli med på kort så hade jag mer än gärna gjort ett tappert försök att vagga henne till sömns men som sagt vill man inte fastna på kort är det ett korkat drag att ta dopbarnet i sin famn... Och jisses vad många olika tårtor!! Mitt mål var att ta en liten bit av alla men det sket sig orkade bara smaka två =S Det var riktigt trevligt och jag fick ännu en chans att tjata på Conny om att sälja huset till mig =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du tjatar... Vill ju inte få vilken granne som helst om dom nu funderar på att flytta :)