23 november 2014

Livsförändring 1-2-3

 
Det är inte lätt att erkänna för sig själv att jag klarar inte det här själv, jag behöver hjälp!! Men efter många samtal med mig själv, möten med läkare, sjukgymnast, samtal vänner och med familj, pratat med vänner som tagit sig tid och tålmodigt svarat på mina frågor och berättat om deras operationer och efter att jag tagit tag i mina egna hjärnspöken och rädslor så kändes det till slut rätt och jag beslutade mig för att ska jag nu göra detta så ska jag gå in för det helhjärtat!!

Jag var less, less på att ha ont i fötter och knän, less på att känna mig hämmad pga av min övervikt. Med en övervikt blir även det lilla jobbigt, jag vill gå ner i vikt och må bra, tacka ja till sånt som jag tackar nej till, kunna ta promenader o.s.v.
1:a delen avklarad.. Ta ställning, ta beslut, fokusera, värdera och börja förändra.

Sen så måste jag säga att jag är extremt lycklig och tacksam över att jag har dom människor som jag har omkring mig, för även om JAG bestämt mig så skadar det inte att ha stöttning...
Min familj har varit grymma på att höra av sig, hjälpa, stötta, peppa och överöst mig med positiv energi. Lilla mamma är nog den som engagerat sig mest och det har betytt så otroligt mycket för mig.
Mina vänner och arbetskamrater har också visat intresse över min resa, hört av sig, gett mig beröm, peppat och är genuint glad för min skull.
Jag hade inte väntat mig att få så mycket positiv respons, det är uppenbart att jag omger mig med rätt folk!!!

Jag fick 6kg i uppgift av läkaren att gå ner själv, jag gick ner 7kg och kände mig nöjd över det.
Personalen i Lycksele var superbra, dom uppmuntrade och berömde varje litet framsteg som jag hade gjort och mina små vardagsförändringar.
2:a delen, även denna är nu avklarad... Operation!!
Nu fortsätter resan...

2 kommentarer:

Camilla Svensson sa...

Finaste Annelie,du kommer att klara detta galant!! det vet jag. aidKram Camilla

Annelie sa...

Tack Camilla, jag känner mig hoppfull :) Det här kommer att bli bra...