16 september 2012

Slutet gott allting gott

Har varit tokförkyld hela veckan så denna helg har varit sjukt efterlängtad!!!
Snorig, hostig och totalt orkeslös började jag helgen med att vara ordningsvakt på 6:ornas disco, även om jag inte mådde 100 så var det fantastiskt roligt, Tildes klass gjorde ett kanonjobb!!
Senare på kvällen såg jag film med övretrötta Tilde & Wiktoria :)
Under lördagen tog jag det lugnt med Myra som inte heller mår riktigt bra så jag ville ha lite koll på mat och dryckintag på henne.
På kvällen såg jag, Tilde, Wiktoria och Malou film.
Idag (söndag) ringde Fred och frågade om det var jag som skulle hämta Bjarnes kött...
Med lite lätt panik åkte jag till Meselefors och skulle hämta köttet, som tur var så stod även Ivar, Maggan och Helena där och styckade och erbjöd deras hjälp.
Visst fixar jag att stycka MEN om jag hade gjort det själv så hade det förmodligen bara blivit köttfärs, stekar och grytbitar av allt, så jag är grymt tacksam över den hjälp som jag fick!!! Även Fred erbjöd sin hjälp ifall inte Ivar, Maggan och Helena skulle ha tid så visst är man lyckligt lottad som omges av alla dessa underbara människor!!!

Väl hemma hjälptes jag och Malou åt med att mala köttfärsen och paketera den, gick lekande lätt, kungligt samarbete!!!

Även om jag hostar som om jag hade kol om mornarna så mår jag betydligt bättre nu under dagarna så jag hoppas och tror på att kommande vecka kommer att bli betydligt bättre än förra veckan!!!

1 kommentar:

Sølvi sa...

Så flink dokker er, masse god mat. :)