29 september 2012

För mycket av det goda...

Igår så gjorde jag det som min mor gjort otaliga gånger, nämligen vakade...
Då mamma gjorde det så fnös jag förlöjligande åt henne och tyckte hon var sjukt töntig, det var väl bara att sova!!!
Men nej... det är inte bara att sova... man har en inre oro som är svår att beskriva, jag litar på Malou  MEN kan inte slappna av förrän jag vet att allt är bra...
Malou var på disco i Lycksele och bussen gick hem kl.01.00 så inte förrän hon satt på bussen och skickade ett sms kunde jag slappna av, alla dessa timmar av oro som plötsligt släppte gjorde att jag började må illa. Så illamående halvsov jag från att hon satte sig på bussen hem från Lycksele och anlände till Vilhelmina.
SEN då hon kom in i mitt rum och var så där härligt glad och nöjd med sin kväll och ville berätta allt DÅ släppte mitt illamående och jag kunde somna på riktigt, sen att jag vaknade nån timme senare och övervägde att väcka henne så hon kunde klia mig på ryggen det var nog en tillfällig sinnesförvirring SÅ GÖR MAN JU BARA INTE!!!

Började denna dagen med att handla inför dagens baktävling och sedan gratta finaste vännen Olivia på hennes födelsedag med en nästan identisk födelsedagspresent som jag fick av henne då jag fyllde år, jättefantasilöst joo jag vet men hennes gåva till mig gav mig en magisk stund för mig själv och jag önskar henne detsamma... samt att det var slut på aladinaskar!!

Sen var det dags för bakartävlingen...
Min blev en aningens för länge i ugnen vilket syns men smaken var det i det stora hela inget fel på...
Tilde och Wiktorias muffins blev barnsligt goda... Såg så söta ut och jag tycker att dom hade fått till allt så bra utan någon som helst hjälp.
Malous kladdkaka med pecannötter och hallon var magiskt god och hon hade gjort tametusan allt rätt!!!
Kanten var så där segt god, mitten var kladdig precis som den ska va och pecannötterna och hallonen var bara så rätt!!!
Det stod emellan min och Malous...
Jag gillade Malous bäst, Tilde & Wiktoria sa att dom gillade min bäst men var oerhört osäkra, så när Carina sa att hon gillade Malous bäst så bestämde vi oss för att det blev oavgjort :)
Men nästa gång tar vi nog en kaka om dagen för detta blev för mycket, sockerhöga och mått halvdåligt hela eftermiddagen...

Jag och Malou var ut och busade en stund på eftermiddagen men både hon och jag är sjukt trötta så väl hemma la hon sig i soffan och såg på film med Spiken



Inga kommentarer: