08 september 2012

Jaktbild

Glada jägare, 3 är mina farbröder Peter, Ture och Kjell och så är det min kusin Jimmie och sist men absolut inte minst min stolta farmor.
Bilden gav mycket upprörda kommentarer... man måste tydligen tänka på hur man poserar vid sina fällda byten. :)
Jag blir glad av bilden!!!

  • nimrod 7 oktober, 2009 kl 14:11
    Att vi måste skjut av björn är en sak. Att hålla upp huvvet på påskjutna djure är så respektlöst. Att stå och skratt åt detta blir en märklig trofevisning. Om folk bodde i skoga och led av rovjuren för kräkenas skull så förstode jag. Men inte detta. Det hör begrip jag inte. Lyckan att ha dödat och visa slaktoffret.
  • aina 7 oktober, 2009 kl 14:21
    Osmaklig och vidrig bild! Fyy
  • Jägarn 7 oktober, 2009 kl 14:29
    Grattis till en bra jakt och en fin bild!
  • gostab 7 oktober, 2009 kl 15:01
    Man får björnfrossa när man ser bilden. Obs! Inte på grund av björnen.
  • gunilla 7 oktober, 2009 kl 15:12
    Blir mycket illa berörd av detta! Håller fullständigt med
    Anna-Lena, nimrod och aina!
    Fint att ni bryr er!
  • Dagens inavel 7 oktober, 2009 kl 15:20
    Ja vad ska man säga? Detta var den vidrigaste bilden jag någonsin sätt och det som är äckligast är hur glada monstren som skjutit björnen är. Genpoolen är för grund, bäst att sätta galler och staket runt hela inlandet kanske.
  • Sten sture 7 oktober, 2009 kl 16:47
    Vi har jagat och poserat framför diverse djurkadaver i all evighet. Det var tom normalt (tro det eller ej) att ta en trofé om man hade lyckats fälla något praktexemplar.
    Djuret är dött och lider således inte utav en bild, men det kanske blir kränkt av de elaka människorna!, ja jisses.
  • pajas 7 oktober, 2009 kl 17:14
    Så kommer det en manlig man till pajas och är så mäktig och manlig En riktig tjur är vad han är! Maskulin och man! Här ska det försvaras att man dödar djur, slaktar djuret framför små barn, tar kort på det MÖRDADE djuret, känna si g som en bra människa!
    Du kanske ska testa och krama någon istället för att gå runt med mord i blicken såfort du ser en husmus? Testa att sluta hata och börja älska. Eller är det inte tillräckligt manligt för dig?
  • Axel 7 oktober, 2009 kl 21:25
    Synd att björnjakten är slut, jag skulle då hemskt gärna vilja döda en björn. Stort grattis till familjen Mårtensson och lycka till i framtida jakter.
  • maria 8 oktober, 2009 kl 15:23
    fy fan rör björn jakt
  • Anna 9 oktober, 2009 kl 11:56
    Shiit, vilken stor en ;) Den skulle man inte vilja träffa lufsande runt en ;)
  • peo 9 oktober, 2009 kl 17:36
    Tänk vilken uppståndelse för att vi skjuter av några björnar!
    Verkar vara många som kommit sig långt ifrån naturen.Jakt har lagt grunden till våran civilisation för många tusen år sedan. Grattis till jaktlyckan!
  • Fy fan säger jag 11 oktober, 2009 kl 15:54
    Man sitter och visar upp det döda kadavret och poserar med glädje i blicken. Kolla in nallens mun? =( Den är ju helt förstörd. Undrar varför man skändade det stackars djuret? Räckte det inte med att ta dess liv
  • Ricard Bergström 12 oktober, 2009 kl 15:20
    Härligt!
    Bra att hålla efter björnstammen så den inte blir för stor... fler skulle skjuta björn tycker jag... ;)
  • Skogsöga 13 oktober, 2009 kl 16:26
    Vid lung eller hjärtskott är det ej ovanligt att det kommer blod genom mun och näsborrar.Benämna en död björn som kadaver tycker jag dock är mycket nedsättande mot björnen.Skulle själv aldrig sjunka så djupt att jag kallade en skjuten björn för kadaver. Människan har alltid glatt sig åt en lyckad jakt Varför man speciellt samlas inför en död björn är glädje över lyckad jakt absolut ej ringaktning av björnen. De som ej klarar att se kött annat än i frysdisken bör undvika att gå in på jaktsidan.
  • Jägare 25 oktober, 2009 kl 13:24
    Ni som köper Ert kött på ICA-Konsum....gå in på denna länk och tala om för mig vad som är bättre?

1 kommentar:

bjarne jakobsson sa...

dumjävlar,idioter,och alla som tycker att en hundaårig försörjning inte passar så kan ni hålla er til era jävla fiskpinar eller dra åt helvetet .