31 mars 2012

Z som i Zlatan

Har haft en underbar lördag!!
Först morgonmys med Tilde & Spiken sen pratade jag med Lukas i telefon och det var en sjukt bra start på dagen, man blir som lycklig i hjärtat när man pratar med honom :)

Drack kaffe och myste på tills lillasyster, Lukas & Aron kom och hälsade på.
Då Tilde är hemma så finns jag knappt i Lukas värld så jag fick kvalitetstid med Aron istället.
Han var på ett strålade humör, eller så ser jag väldans lustig ut, han toklog då mest hela tiden!!

Vi drog på äventyr (läs second hand) fyndade inget men hade Aron i min famn hela tiden så jag var nöjd ändå.
Efter det for vi på Blommona och jag köpte mig lite pelargonsticklingar sen var vi på Tallen där jag köpte mig en bok eller jag köpte den snarare till Tilde.
Hon gillar att baka och jag tror att denna bok kan vara inspirerande för henne.

Bästaste av allt idag var då jag sa till Lukas att jag älskar honom å han svara tillbaka 
"-Jag älskar dig med moster"
Då fick man kämpa för att hålla tillbaka tårarna...

Pizza ikväll med BÅDA flickorna hemma, kunde inte tänkas bli bättre!!
Efter det somnade jag en stund i soffan, jag gillar att ta en power nap :)

Nu har Tilde lagt sig, hon är inte alltför nöjd över det men hon ska upp och spela fotboll tidigt imorgon så då måste hon vara utvilad.
Malou är ute med pojkvännen och jag sitter likt min mor gjorde för ett X antal år sedan och bara väntar på att hon ska komma hem, DÅ kan jag känna lugnet...

Kom även å tänka på gårdagens samtal med mitt försäkringsbolag då jag skulle försäkra min bil som har bokstaven Z i sitt registreringsnummer...
Jag säger NKZ och han svarar:
"-Niklas Kalle Zlatan..."

Zlatan???!!! Undra just vad dom sa innan vi hade fotbollsZlatan att relatera till?

2 kommentarer:

Stefan sa...

Jag tror nog fortfarande det är Zäta som gäller. Din vän i telefonen drog nog en egen snitsning där. :)

Annelie sa...

Okey, känns tryggt att höra :)