25 februari 2012

Slag i sak

Igår fick jag en obeskrivlig lust att lägga pussel.
Det KAN vara för att det börjat plockats fram en del på jobbet i veckan samt att jag pga fothelvetet inte kan göra så mycket.
Pussel är löjligt dyra med tanke på att du lägger det ju faktiskt bara en gång, om du nu inte gör en tavla av den vilket jag inte har några som helst planer att göra!!
Men jag fyndade mig ett pussel med motivet Grindslanten på invigningen av nya second hand butiken idag och har börjat som smått att lägga ramen.
När jag var liten la vi mycket pussel tillsammans jag, mor, far och storebror och jag minns det som ett väldigt rofylld sysselsättning.
Fast om jag minns rätt så åkte oftast dessa gigantiska pussel fram då det blev höst/vinter och det var mörkt och kallt om dagarna och kvällarna, inte på vårvintern då solen skiner som den gör idag...
Nåväl det var nu jag kom på det och då ska det ske nu inte till hösten!!
Har dock inte bänkat mig vid pusslet utan gör lite annat samtidigt och går dit då och då och lägger en bit så detta kan bli ett evighetsprojekt.


Inga kommentarer: