20 februari 2012

Jag erkänner att jag tycker snön varit övermäktig i år.
Jag har försökt jämföra den med alla ensamma vintrar i Bränna då jag hade sååå mycket mer att skotta, barnen var små och plogkanterna bra mycket högre.
Det var betydligt värre på alla sätt och vis men kanske var jag i bättre form då, vad vet jag?
Jag skyller den obefintliga orken på onda fötter, förkylningar och energin i botten, kraven på snöfri yta på denna gård har sänkts rejält!!!!!
Som tur är har jag snälla döttrar som hjälpt till oerhört mycket, i söndags var dessutom en vänlig själ med traktor och tog bort snön på infarten och idag var Bjarne upp med snöslungan och breddade infarten, skottade upp till grillringen samt tog bort allt som jag struntat i på framsidan/baksidan!!

Jag känner ett inre välbefinnande och det kommer att bli så mycket lättare att frakta bort den snö som tänker anlända nu då jag har nånstans att he den!!!
Tack Bjarne det var guld värt!!!

Inga kommentarer: