09 februari 2012

Hängiven pappa

Ni kan tro att jag blev förvånad då jag såg L-Å i skidspåret idag, det är inte ett ställe som jag förväntar mig att träffa honom på.
Å inte nog med detta han hade även skidor på sig, att han ens ägde ett par skidor fick mig att tappa hakan.
Jag försökte att vara diskret och inte göra sån stor sak av det hela men till slut åkte kameran fram och jag fnissade till lite.
Men då vi kom till momentet köttbulle-spagetti var jag inte lika hånfull längre...
Vilken skidåkare!!
När det sedan skulle åkas utför i stora backen så avslutade han det hela med en sladd, ni må tro att vi alla
(jag och 6-åringarna) blev sjukt imponerade!!!
Tekniken, taktiken... det var en fröjd att se honom i spåret, det såg onekligen bra ut... stabilt...
Hade han fortsatt med detta och inte slutat då han kom på 37:e plats för 20 år sedan så kunde han blivit någe stort, helt enastående... vilken man!!
Jag skäms över att jag gjorde mig lite rolig på hans bekostnad... FÖRLÅT... jag inser själv hur fånigt det var!!
Skyller mitt beteende på att JAG var omogen och inte riktigt kunde hantera situationen, blev helt ställd, insåg att du var bättre än mig på nått och jag gillade det inte.
Det är ju bara att konstatera att vissa har mognat på sig och växt med sin uppgift som förälder medan andra (jag) är lika omogen som för 15 år sedan...
Skämt å sido, vi skojade MEN jag tycker du gjorde det riktigt bra och det var ju uppskattat av barnen att ha dig där.
Kan tänka mig att många var avundsjuk och önskade att just deras mamma eller pappa varit där men alla föräldrar har ju inte den möjligheten tyvärr.

Inga kommentarer: