28 december 2011

Julhelgen

Julen i år firades i Lycksele.
Vi välkomnades med glögg vid grillringen, en aktivitet som jag känner till rätt väl men det funkade inte riktigt som vid mina glöggsammankomster vid grillringen, som tur var.
Istället för 2 flaskor glögg blev det en mugg glögg.

I väntan på Kalle Anka gick jag, mor, Malou och Tilde och gömde oss i gästrummet och passade på att taktikvila.
Då Kalle var slut högg vi in på julmaten och guuud vad jag önskade att jag hade orkat få i mig mer, jävulskt gott!!
Som vanligt glömde vi Janssons i ugnen, det gör vi varje år.
SKÅL!!
Efter maten var vi så här sociala med varandra...



Å sen kom äntligen tomten











Mätta, belåtna och nöjda över julklapparna...

På juldagen var det dop i Latikberg.
Dom flesta begav sig från Lycksele kl.10.00 men jag och barnen åkte kl.09.30 så att det skulle finnas tid för mig att stanna och sova en stund.
Jag är värdelös på att köra bil, efter 3 mil är jag toktrött och skriker Ronjarop, sjunger och dunkar huvudet i nackstödet för att hålla mig vaken.
När inte det funkar så måste jag stanna en stund och blunda...

Dopet var jättefint och roligast var att Lukas lyckades skynda på prästen genom att fråga om inte Aron skulle döpas snart??
Det frågade han två gånger och jag gillade det :)

Bjarne hämtade flickorna då vi kom hem och jag gick till Carina och vi for på hotellet men bilderna från hotellet blev av någon märklig anledning suddiga...??
Måste ha berott på det skumma ljuset därinne, kan inte komma på nån annan förklaring.


Inga kommentarer: