27 november 2011

Förbannade pepparkakshus!!

Jag är så sjukt besviken så det krävs ett blogginlägg.
Jag måste få skriva av mig och sedan släppa detta och gå vidare...

Första julen som vi firade i detta hus så gjorde jag ett magnifikt pepparkshus!!
Självklart så ville jag göra samma sak året därpå fast ÄNNU BÄTTRE!!
Jag misslyckades rätt rejält och besvikelsen var total.

MEN jag bestämde mig för I ÅR ska INGET gå fel jag ska göra den snyggaste kopian av Tallåsvägen 5 som någonsin skådats.
Myset var på topp här hemma, jag sjöng och dansade till julmusik medan jag skar ut tak, väggar osv.
Gräddningen funkade fin fint och även ihopklistringen var relativt problemfritt, fast som vanligt en aningens smärtsamt och det känns i fingrarna idag att dom blivit utsatt för hög värme.
Sen kom vi till kristyren...
Det är nu man kan dölja eventuella misstag och snygga till huset lite.
Så blev det inte... Påsen med kristyren gick sönder och en stor kluns med kristyr rann över taket och istället för att stoppa och "gör om, gör rätt" så fortsätter jag och förvärra situationen (om möjligt) ännu mer!


Ni ser.. jag borde slutat då jag var som bäst... jag borde slutat 2009
MEN nu går det inte att förneka.
2009 var en engångsföreteelse, jag är inte kung på att göra pepparkakshus.
Nästa år lämnar jag över detta till flickorna, jag har gjort mitt...

Inga kommentarer: