29 juni 2011

Vilken dag!!!

Igår började jag och Daniel arbetet med stubbarna...
I vår fantasi kunde vi gräva upp dom LÄTT!!
Daniel skulle ju t.o.m "rycka" upp dom :)
Peder hade en annan uppfattning om vårat projekt och utsåg sig själv snabbt till arbetsledare 
och intog altanen oväntat tidigt!!!
(var väl antagligen rädd att missa något)
Som arbetsledare behöver man tydligen inte göra så mycket själv, utan mest bara prata en massa.
Hänget på spaden var enbart för korttagningens skull...

Vi högg med yxa, grävde som galningar, svetten spröt och tårarna rann (nästan)
Men inte fan lyckades vi med vårat uppdrag, bara att ge upp och ringa balla Allan.
Några öl och vin på altanen blev det dock, mycket trevligt!!

Idag blev dock en MYCKET bättre dag!!!

Först när jag var och handlade på Domus blev jag positivt överraskad...
Nu finns det ÄNTLIGEN ett ställe där man får plocka ihop sin egen sallad.
LYCKA!!!
Sen när jag slutade så fylldes min altan med folk och vi inväntade Allan med gigantiskt pepp.
När väl grävmaskinen skådades så började folket jubla.
Allan ryckte upp stubbe efter stubbe och inom 20 minuter var allt borta...
och då är även grannarnas stubbar inräkknade!!!

Måste dock säga att trots några fler intagna öl så tog arbetsledaren sin roll på fullaste allvar även denna dag!!!
Grävarhistorian blev INTE dyr och jag är så lycklig över att fått det gjort.

Fick även åka lite Dodge ikväll
...inte alls helt fel avslut på kvällen :)

Nu börjar projekt bortforsling av stubbar samt inköp av matjord 

Inga kommentarer: