08 december 2010

Fullbokad vecka...

inte speciellt roligt att vakna måndagmorgon och veta att i veckan är VARJE kväll uppbokad!!!
Hoppades att jag skulle hinna äta middag med flickorna åtminstone EN dag innan dom åker till Bjarne...

Måndag 5.00-16.30 jobb, kommer hem till ett tomt hem.
Flickorna har fotbollsttäning från 17.00-19.00
Dom kom hem vid 19.30 och då var det bara att pröva luciaklänningar innan läggdags...

Tisdag 5.00-16.30 jobb, kommer hem till bråk mellan flickorna och vänder i dörren.
17.00-19.00 APT
19.00 kommer hem till ett tomt hem, flickorna är på badet å kommer hem vid 20.30=Läggdags

Onsdag 5.00-16.30 jobb, VI ÄTER MIDDAG TILLSAMMANS!!! Tokmysigt :)
Utvecklingssamtal för Tilde 18.45
Jag är överlycklig!!!
För första gången sen Tilde började 1:an så får jag INTE höra
att varken fröknar eller klasskompisar inte hör vad Tilde säger.

Att hon är blyg, inte syns och inte hörs är saker som jag inte har tyckt varit så roligt att höra!!!
Vilken förälder vill höra att fröknarna glömmer bort ens barn för att hon inte märks av, alltså inte tar plats??!
Min älskade unge med världens underbaraste kommentarer och som pratar JÄMT, hörs inte på skolan....
Dom hör inte vad hon säger för att hon pratar så tyst... MIN TILDE!!!
Varför då kan man undra?
Kan det vara för att hon inte får nån uppmärksamhet och glöms bort eftersom hon inte ställer till med bråk och tar plats??!!
Hmmmm???

På vägen hem så sa jag till Tilde att jag blir alltid glad över att höra hur bra det går för henne i skolan men jag har ALDRIG blivit så glad som jag blev idag, då jag fick höra att hennes nya lärare inte alls har några problem med att höra Tilde och att det aldrig varit några problem med att klasskamrater klagar över att hon är för tyst.
Jag:
-Varför var du så tyst förut?
Tilde:
-För att jag inte gillar då killarna skrattar om jag säger nått fel.
Jag:
-Nu då?
Tilde:
-Nu skiter jag i dom!!!

YES!! ÄNTLIGEN!!!! UNDERBART!!!

Inga kommentarer: