28 mars 2010

Denna helg...

...har varit väääldigt långsam och tyst. Fast det har varit okey för min del...
Behövde nog lite stillsamt omkring mig i helgen.
Det har ju dock snöat massvis i helgen så riktigt stillasittande har man inte varit...
Grannpojken och hans kompis har varit så duktiga och hjälpt mig både lördag och söndag, så sött :)
Jag och Lisa var ut och gick en sväng på fredagen och handlade en bob till åt Linus...
Som enligt kortet nedan (som jag snott av Linus) verkar vara uppskattat!!
Flickorna har varit toksjuka och mest legat i soffan och det är väl förstås mindre roligt...
Tilde har sånna jävulska problem med att få i sig medicin så jag fattar det inte!!
Det är ju så lite hon behöver ta men hon hulkar och har sig för att få i sig det.
Men eftersom flickorna har varit sjuk och inte velat göra någonting alls, har det inneburit mycket tid till mig själv att ta tag i saker som jag redan borde ha ordnat...
Men nu är det iaf gjort!!
Flickorna är anmälda till slalomtävlingen i Klimpfjäll och jag har ordnat boende.
Fick besök av Veronica idag och det var väldigt trevligt, alltid kul med besök av härliga människor som gör en glad :)
Jag har suttit och fixat iordning mina loppishalsband och så har jag börjat tvätta flickornas kläder som dom ska ha med sig till Bjarne över påsk.
Sen har vi nog mest myst i helgen och gjort så lite som möjligt och svullat god mat :)Helt okey helg med andra ord!!

4 kommentarer:

Fia sa...

Vad ska Linus med en bob till?!

Annelie sa...

Vad brukar man göra med en bob??
Köra bobrace såklart!! :D

Fia sa...

Sv: sant.. Men vad tusan.. Linus är ju en stor pojke nu ju, han får knappt plats på en bob längre ;P

Anonym sa...

Jag förstår precis Tilde. När jag va liten,så kunde jag inte svälja tabletter, jag lovar, det fanns inte ens chans, så man fick alltid flytande penecillin ( hur fasen stavar man de ??? ), å fy vad jag har hostat och fräst, spytt och levt om, de var en skräckupplevelse. Jag tror de är därför som jag fortfarande, när jag blir sjuk, alltid försöker bli frisk med c-vitamin chock, och sen bara vänta ut skiten, för jag är fortfarande dörädd för flytande medicin, även om jag nu självklart kan svälja tabletter, men det går liksom inte in i hjärnan..

Så fyyy.. Tycker så synd om Tilde, Krama henne en extra gång ifrån mej, och säg att jag känner med henne..
Stackarn

/ Sarah