08 januari 2010

Vilken dag!!

Sov med kläderna på och dubbla täcken inatt för jag frös så fruktansvärt och oron spred sig i kroppen över att det kanske blivit något allvarligt fel med fjärrvärmen.
12,9 i köket och -32 ute :/ min oro blev inte mindre då vill jag lova...
E.on skulle ha 1552:- för att komma och tala om felet såå jag beslöt mig för att först ringa runt lite.
Så med hjälp av mobilen har jag ringt runt idag och ett tag kändes det så förbannat hopplöst så jag började blöda näsblod.
Så med papperstuss i näsan och god hjälp i mobilen av ett antal olika personer så uteslöts fel hejvilt och en vild chansning av nått som inte borde ha varit felet blev räddningen värmen till elementen steg, HALLELUJA!!
Så nu har jag 15 grader inne och lyckan är total,
JAG SPARADE 1552:-!!!
Hur kom dom fram till den summan egentligen?
Aja whatever, jag är iaf glad att elementen glöder och att jag idag lärt mig något nytt :)
Jag hade kunnat stå å glo en hel dag på innehållet i den där fjärrvärmecentralenutan utan att det hade lett till nått men nästa gång vet jag iaf ett antal saker som jag själv kan kolla upp innan jag behöver ta till hjälp.
Sånt är stärkande för sitt eget självbefinnande!!
Löjligt och obetydligt för vissa kanske men jag mår tokbra av sånt.
Jag måste ha ett otroligt stort "kan själv" behov...

Inga kommentarer: