14 december 2009

Trist :(

Hade planerat ett besök hos Lisa idag och har sett fram emot det heela dagen. Skyndade mig hem efter jobbet, planen var att fixa käk till barnen hemma (aldrig nån aning om hur många det kan tänkas vara till middag) och sedan när dom far på träningen åka till Lisa. MEN när jag kom hem möttes jag av en ledsen Tilde som hade ont i magen. Och inom en halvtimme så började hon spy... magsjuka :/ Jippi!! Skittrist verkligen, inte bara för Tilde (även om det är mest synd om henne) utan även för mig. Jag har hälsat på Lisa EN gång sen hon fick Levina :/ Ibland känns det som dygnets timmar inte räcker till åt sånt som jag VILL göra utan det hinns bara med sånt som jag MÅSTE :( Ja ja det blir fler tillfällen... Så ikväll har jag rusat mellan jobbet och hemmet... Tänkte att jag skulle städa bort all morgonstädning ikväll ifall jag måste vara hemma imorgon men det gick verkligen inte :( Jag hann två avdelningar och på den tiden var jag hem 4 gånger sen gav jag helt enkelt upp!! Det blir ju iaf mindre att städa imorgon bitti, det är ju bara det att om jag nu måste upp och hjälpa Tilde hela natten så lär man ju vara helt död imorgon. Jag har dessutom varit hemma två dagar redan denna månad med VAB så fler dagar känns förödande för kommande lön. Denna lön var det mina två sjukveckor som drog ned lönen något så gigantiskt och så nästa månad detta GAAAAH när ska jag hinna ikapp??!! Nått positivt i det hela är iaf att jag fick min vick förlängt till sista maj och det känns ofantligt skönt... men sen ligger jag nog risigt till skulle jag tro med alla dessa indragningar av tjänster.

1 kommentar:

Hanna sa...

Äsch, inte ligger du väl risigt till, du har ju klarat dig på dessa anställningar i urminnes tider nu! Jag tror det går bra! :)

Jag måste också hälsa på där nåndag, men jag får aldrig nån tid över. När jag väl har tid över så är det så skönt att bara sitta & göra ingenting, typ se Glamour på tv. Nåja, det kanske går nåndag :)

Nu har ju alla fullt upp, annars kanske det vore en idé med typ lilla julafton? Köp en present för en 20 & så dricker vi glögg & snackar skit? Bara en tanke. Hade vart kul att se alla & uppdatera sig lite sen sist, hade ju sett framemot juldagen här men det blev ju inget för min del.

Drygt med att du får vara hemma hela tiden. Jag har gått apsjuk på jobbet två dagar enbart för att jag jobbat ednast två korta dagar i veckan den här månaden & då kan man verkligen inte stanna hemma. Du jobbar ju dock heltid ++ & då har du ju inga alternativ stackar :/ Du får tänka att januari alltid är skit ekonomiskt sett, så se framemot februari & hoppas att du kommit ikapp då :)

Krya på er, magsjuka suger balle.