25 januari 2009

Ingen bio för mig...

Var och köpte biobiljetter i fredags till flickorna, ingen till mig själv för jag blev för snål!! Ångrar mig dock idag... det hade varit kul att följa med... Men men jag ska ägna mig åt tvätten istället :( Ska även leta åt skidorna och pjäxorna till Tilde. Klev upp kl.07.30 i morse och budade på ett par pjäxor till Malou och fick dom!! Jävligt nice, var rädd att jag skulle bli tvungen att köpa nya... Mitt tips till alla ni som börjat skaffa barn och förmodligen kommer skaffa fler!! Köp samma bindning på alla skidor!! På så sätt blir det avsevärt mycket enklare att hitta rätt pjäxor och även lättare för barnen att ärva av varandra!! Ibland kan dom ju ha samma skidor i två år tex men inte samma pjäxor, mina ungar har då bytt skostorlek varje år... Skridskor är toklätt att få tag på!! Jag har köpt alla barnens samt mina egna på VIK kansliet för en billig peng och det har varit riktigt fina skridskor!! Glöm bara inte att fara och få dom slipade :) Skidor och pjäxor har jag också lyckats få tag på där ibland... Men då kan det bli ett pusslande med fel bindning som man måste ha någon vänlig själ att byta vilken oftast straffar sig sedan då barn nr.2 ska ha dom nääe samma bindning är helt klart enklast!! Det är iaf helt klart värt att med jämna mellanrum titta in på kansliet och gå igenom grejerna man kan göra riktiga fynd.

Inga kommentarer: