26 januari 2009

1234

1. Är bjuden på inflyttningsfest i helgen och tackade gladeligen ja tills jag kom på att jag har ju jour!! Nu tror jag ju inte att lillasyster kommer få för tidigt men OM hon mot förmodan skulle få det så skulle det givetvis hända då jag druckit och därmed inte kan skjutsa henne och därmed missar allt!! Jag skulle ALDRIG förlåta mig själv. Näe ingen alkohol för mig så länge som jag har jour!! 2. Läste igenom en Okey tidning idag som Malou hade fått av lillasysterspojkvänsmamma... Jag minns inte när jag läste igenom en Okey tidning sist, förmodligen när jag var typ 10-12år kanske... Det var iaf en hel del "kändisar" som jag aldrig hade sett förr med... Jag har tydligen noll koll nuförtiden... 3. Idag tog jag med mig grannens dotter till stallet. Hade ju planerat det så bra att hon skulle ta över istället för mig men det visade sig att hon var bra mycket mer hästrädd än vad jag är... suck!! Ska Tilde överhuvudtaget få en trevlig stund på stallet så måste jag svälja min stolthet och inse att jag måste lämna över mitt ansvar som förälder till någon annan!! Det fungerar verkligen inte - hästarna hatar mig!! Har frågat en tjej som är där ofta då Tilde rider om jag kan få anlita henne dom måndagar som hon kan och det gick hon med på!! Sååå dom måndagar som hon tar över kommer jag stå på läktaren och titta på min jätteduktiga dotter och möta andra föräldrars dömande blickar. Men det är okey, jag kan ta det.. Eftersom jag nu VET att Tilde lär sig mycket mer och är så mycket mer trygg på hästryggen om jag håller mig undan!! 4. Apropå dömande blickar... dock inte på stallet :) Jag vet ju att jag inte kan jämföra sig med vissa andra, jag är helt enkelt inte nog bra men det har aldrig stört mig. Jag har varit trygg i min föräldraroll och tyckt att det jag åstakommit varit helt okey - det kunde iaf varit bra mycket värre!! Visst har jag varit ledsen ibland över att man inte kan erbjuda mer och den känslan har stigit radikalt sen jag blev ensamstående meeen what to do? I år är dock första gången som jag ärligt kan säga att andra har fått mig att känna mig som en usel förälder och jag blev oerhört kränkt. Ställd också dessutom sååå jag försvarade mig inte ens... Men nästa gång då jävlar - nu vet jag vad han är för en slags människa och vad han anser om sånna som jag! Så jag hoppas nästan att han ska säga nått så jag får försvara mig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

WHAT?! Tell me everything, vad är grejen med okänd sur snubbe?

Anonym sa...

Oh gud vad jag saknat Okey tidningne..