02 oktober 2008

För stark öl i butiker!!

Moahahahaha jag undrar just hur många som går tillbaka till affären för att byta ut ölen??!! "Livsmedelsbutiker i flera orter i Norrbotten har av misstag sålt öl med alkoholhalten 4,1%. Det är 0,6% högre än vad som är tillåtet i svensk detaljhandel. Med anledning av detta har Carlsberg Sverige återkallat ölen och erbjuder de som har fått fel att vända sig till den butik de köpt ölen i och byta ut den mot samma sort, fast med en halt på 3,5%. Anledningen till misstaget är att Carlsberg Sverige skickade en leverans på femhundra ölburkar till Sverige istället för till Norge."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade ju definitivt blivit besviken ;-) (det drabbar aldrig mig!!!)

Anonym sa...

Äsh, man får väl ta på sig dubbla kläder också tänder vi ju värmeljus. =) Det heter inte VÄRMEljus för ingenting.

Men jag var trött! Och tjock och mätt. Vi ska äta pizza ikväll IGEN. Så himla syndigt av oss. Det kommer att sluta med att jag går upp FÖR MYCKET i vikt. =)