14 oktober 2008

Mer förvirrad än vanligt...

När jag blir stressad så blockerar jag allt annat i hjärnan förutom det som jag är stressad över... Och just nu är jag stressad!! Stressad över min nya livsstil och allt vad den för med sig!! Inte så att jag ångrar mitt val för varje morgon när jag går omkring och städar så tänker jag på hur skönt det är att slippa arbetsförmedlingen osv. Men detta kräver lite bättre planering men när jag då har blockerat bort allt viktigt så är det inte så lätt att planera!! Jag vet att jag måste ändra inkomst till barnomsorgen och för bostadsbidraget men jag med mitt mattehuvud tycker det känns OERHÖRT jobbigt att måsta räkna ut vad jag kommer att tjäna!! Sen så önskade jag att det inte fanns några måsten då jag slutat för dagen!! När jag kommer hem efter en arbetsdag så vill jag bara vara men ikväll så var det APT och när den slutade så skulle barnen hämtas upp, läxläsning, kvällsfika, mjölk som spills över läxbok och bloggar som måste läsas =) Jag och lillasyster har dessutom bestämt oss för att hälsa på farmor i Högland till helgen (det var väl två år sen sist, eller ännu längre) vilket innebär att jag måste ringa och höra om hon kommer att vara hemma och det tar många timmar det. samt att jag har lite dåligt samvete för att det var så ofantligt länge sen som jag hälsade vissa vänner, jag tar mig som inte den tiden ++++ jag har massvis på jobbet att göra DET VET JAG men jag har glömt bort vad det är!! Det är med all säkerhet något viktigt och det gör mig... återigen... STRESSAD!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp jag ska bara skura upp den på lördag så kan du hämta den sen.