18 september 2008

Jag orkar inge mer...

Jag som är en sån planeringsmänniska borde väl ha mer koll på läget än vad jag har men just nu känns det som att denna lilla familj på 3 personer är mer förvirrade än vanligt!!! Igår när Tilde skulle till en kompis kunde vi inte hitta hennes cykelhjälm. Vi letade överallt men den fanns ingenstans!! Tilde grät eftersom hon hade bråttom och jag sprang omkring som en yr höna och letade men tillslut gav jag upp och så lånade hon sin systers hjälm. Vars faan kunde hjälmen vara? Tog hon på sig den då vi for ifrån skolan?? Jooo det måste hon väl haft... eller? Jag kan väl inte ha undgått att se om ungen hade hjälmen på eller inte?? Hon har ju ALLTID cykelhjälmen på sig då hon cyklar!! Ja tankarna snurrade men ingen hjälm återfanns. Idag då jag hämtade Tilde på skolan så ligger hjälmen så fint och prydligt på hennes hylla. I förrgår glömde vi cykeln och igår cykelhjälmen... Vad kommer vi att glömma idag??" Det känns jävligt märkligt att jag inte såg att hon inte hade hjälmen på sig då vi lämnade skolan igår eftersom jag gick ju bakom henne hela vägen ner till OK för vi skulle pumpa hennes däck... Hur borta får en människa vara innan det är dags att läggas in på nått hem? Jag tror nämligen att det är dags för mig nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skyll på mamma eller mormor,det är ärftligt och ingenting vi kan göra nånting åt! Fast jag fick en timkalender av Erik där jag skriver in ALLT! Varenda liten till synes löjlig grej. Det funkar lite grann. =)

Anonym sa...

Jag HAR ju en kalender... men jag glömmer den ju alltid =D