19 augusti 2008

Toppen!!

Känns som att jag inte hinner med någonting alls nu när jag börjat jobba igen... Jag har dessutom fått jobba lite extra förra veckan och denna vecka och förhoppningsvis lite nästa vecka också, allt extra är toppen!! På lördag blir det bröllop igen men denna gång behöver jag inte åka så långt... bara till Lycksele och inte behöver vi trängas så många på en pytteliten bostadsyta heller, det blir bara jag och Ingela i en husvagn som vi tänker parkera på parkeringen utanför bygdegården så att vi slipper gå så långt =) Det kommer att bli toppen det med!! Idag ringde dom ifrån stallet... mindre toppen... Tydligen hade dom lyckats få ihop en nybörjargrupp så Tilde kan börja rida trots allt. Suck! Det kommer att kosta mig massor med pengar =( Men jag ska bara deppa idag... I morgon ska jag berätta den GLADA nyheten för Tilde och verkligen se trovärdig ut när jag gläds med henne... Missförstå mig inte jag vill verkligen att hon ska hitta en fritidssysselsättning som hon trivs med annars hade jag ju sagt nej då hon kom med sitt önskemål men det är bara det att jag inte är så förtjust i stallets hästar (har ingen bra erfarenhet av dom då Malou gick där) och så känns det inte som att jag har ekonomin för den sortens sysselsättning... tyvärr... Men men det är bara att bita ihop och hoppas på det bästa... Hon kanske kommer att tycka det är jätteroligt och då är det ju värt det!! Och dessutom så slipper jag ju gå till kyrkan vareviga helg detta år!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

...istället för kyrkan blir det stalltjänst då, frågan är vad som är värst?

Nämen allvarligt, de kanske har tagit bort det men på min tid så fick man vissa helger då man skulle sköta ponnysarna lör-sön. Mat från 07-20.00 om jag minns rätt + mockning...hela familjen skulle vara involverad så till & med farsan stod där & skrapade skit.

Säkert du vill slippa kyrkan? Hmm.

Anonym sa...

Nja jo kyrkoaktiviteterna är toppen jag säger ingenting om det... men kyrkobesöken blev alldeles för många för min del..
och sen så vill dom ju inte fortsätta att vara med kören längre sååå what to do??

Helgtjänst på stallet är inte förän de blir lite äldre... så var det iaf förut (hoppas på att inte det har förändrats)