04 augusti 2008

Hem ljuva hem...

...eller borta bra men hemma bäst!!
Det har varit en intensiv men också en otroligt rolig helg,
jag hade inte velat missa detta...

Vi anlände till Göteborg vid 23.00 på torsdagskvällen men innan vi hade åkt buss och taxi klart var klockan närmare 00.30. Trots att jag var otroligt trött så var det så varmt och svettigt att det var svårt att somna...

Fredagsmorgon drog vi tillbaka till centralstationen och väntade in Jenny som kom med tåget från Stockholm.
När hon anlänt gjorde vi stan efter bästa förmåga.
SATAN SÅ VARMT DET VAR!!
För att inte vi skulle bli uttorkade och svimma av vätskebrist så gick vi och tog en öl på en uteservering. Trevligt, mysigt och väldans gott =)
Sen så tog vi tåget till Alingsås där den blivande bruden mötte upp oss och körde oss till campingen.
En riktigt liten pygméstuga hade vi hyrt... men men vi var ju inte där så ofta.
Dörren till stugan fick stå öppen helnätterna pga värmen.

Men så till det viktigaste... lördagen!!

Ingelas & Tomas dag!!
Vaknade av väckarklockan och hör sedan att det regnar!! (hmmm)
Vi for och handlade lite mat och sedan åkte vi till skönhetssalongen och där satt världens vackrast Ingela (Jag tokgrinade).

Vi höll iaf henne sällskap och åt och drack lite för att sedan hjälpa henne med klänningen.
Sen kom Tomas och hämtade henne (jag tokgrinade igen).
När dom åkt så for vi till deras hotell för att fixa lite på deras rum men där sprack planeringen eftersom inte hotellrummet var klart men en av personalen var snäll och tog på sig att ordna deras rum så som vi hade tänkt oss.

Tillbaka till campingen igen för att göra oss iordning och sedan till kyrkan.
När alla satt sig tillrätta och kyrklockorna ringt kommer det in två väldans söta barn med ett sååå vackert brudpar efter sig (japp dags att tokgrina igen)
Det var ett jättefint bröllop, allt var perfekt!

Till och med vädret blev perfekt!!
För när kyrkportarna slogs upp för herr och fru Danielsson så var det bara ett fåtal vita moln på himlen och solen sken!! Det vädret höll även i sig sedan hela kvällen precis som Ingela önskat...

På festen sen i Fullestads bygdegård bjöds det på fantastiskt god mat, dryck och tårta.



Lite jobbigt kändes det på söndagsmorgon när det var dags att checka ut och påbörja resan hemåt...

ca.13.00 Tåg, ca.15.00 flygbuss, ca.18.00 flyg Göteborg-Bromma, ca.20.00 flyg Bromma-Umeå och sedan slutligen bil ca.22.00 Umeå-Vilhelmina.
Jag sjöng högt för mig själv i bilen för att hålla mig vaken och min rygg är helt slut idag men fan det var värt det!! Vilken helg!! Den kommer jag att leva på mycket länge...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sarah: Guud va fina kort... Å Ingela är ju bara hur snygg som helst.. De passar så bra sammen... Du får hälsa henne Grattis från mej om du ser henne innan jag gör de.. hmm vilket du nog lär göra.. Ha en fortsatt trevlig sommar.... Föresten har precis fått veta att jag kommer hem i slutet av september = Mikaeli... Vet att de är långt kvar... Men nått måste planeras till dess... right..??.. Ha de så länge.. Stor Kram Sarah... By the way... Hade gärna sett kort på dej å Kakan i era bröllopsoutfits.... Jag är säker på att ni finns med på kort nånstans... =)