17 juli 2008

Hemma igen...

Vår lilla semestertripp kunde inte ha blivit mer lyckat!!
Förutom för en sak men jag kommer till det... men annars så har vi haft det fantastiskt bra =) Vi började med Ansia igår. Malou och Tilde har aldrig varit där så dom trodde att det var till nån badstrand som vi skulle till så när vi gick på den där stigen fram till Ansia och dom fick syn på badparken blev de tokglada, kul att få överaska dom på det viset...

Efter några timmars badande gick vi till Dollarstore, vilket förövrigt är flickornas älsklingsaffär...
Jag hade ju inga pengar till sånt "onödigt" shoppande så jag fick vackert gå brevid och titta på när de lastade vagnen full med prylar, jag köpte mjukmedel, 2 för 20:- thats it!! När jag hör mig själv säga: "- men jag betalar det här och väntar på er ute" reagerade jag på den oväntade frasen... Det där har jag ALDRIG sagt förut.. Var jag en sån där bromskloss som är skittråkig att ha med sig och shoppa med? En sån där som står otåligt och trampar brevid innan den går ut och väntar??!!! Huvva, jag ändrade mig snabbt och gjorde mitt bästa för att hänga med när de sprang mellan hyllorna och letade prylar.

Sen gick vi till Hotellet och kollade in vårat rum innan vi åkte till Golden Bar.
Denna lilla restaurang är flickornas favorit eftersom dom tycker det är lite lyxigt där när dom får en meny att titta i osv. dom har inte allt för höga krav mina töser =)
När vi fått lite mat i magen blev det dags att spöa ungarna i minigolf hehe
(Även om vi var väldans jämna) Jag är riktigt värdelös i minigolf och de lär nog inte vara många år till som jag får vinna över flickorna... Jag får nog passa på i år...

Det var väldigt många barnfamiljer som bodde på hotellet och barnen hade mer eller mindre övertagit Hotellets spa/relax avdelning... Jag kände inte riktigt att vi hade råd just för den aktivitet denna gång och jag vet inte heller om jag fick sån stor lust till det heller när jag tittade ner och såg kaoset. Men det är klart det måste ju vara väldans praktiskt att sitta där och smutta på ett glas vin när ungarna roar sig i vattnet men men för somliga män verkade det straffa sig då det lagomt salongsberusad blev ut dragna av sina barn för att spela minigolf haha Märkligt nog var det bara pappor som spelade minigolf i det tillståndet... kanske mammorna satt kvar?? Klokt av dom i sånna fall =)

vårat rum fanns iaf bastu så vi planerade upp en riktig tjej kväll... Slog i gång bastun, fixade ansiktsmask, och is till drickan i bastun... Som sagt barn kräver inte mycket för att det ska kännas lite sådär extra helst inte om det är som hemma hos mig då vi nästan aldrig har is... Så en ismaskin just utanför rummet blev ju värsta grejen!!

Sen kröp vi ner i våra sängar och drömde om hotellfrukosten som jag skulle få avnjuta i icke bakis tillstånd för en gångs skull!!
Tyvärr blev just det den enda stora besvikelsen på denna resa... Jag riktigt längtade till frukosten för att få äta scrambled eggs med bacon, ett glas apelsinjuice och kaffe!! Kanske lite prinskorv också men det beror alldeles på smaken på scrambled eggs om det skulle bli nödvändigt... Snacka om besvikelse då det visade sig att just en sån hotellfrukost inte existerade på just detta hotell!!! Va???!!!!
Jag är egentligen ingen frukostmänniska och dricker mest en kopp kaffe på morgonen så detta borde kanske inte behöva bli en sån stor grej MEN det är ju just det att när jag sover på hotell då VILL jag ha scrambled eggs med bacon, ett glas juice och kaffe...
Visst dom hade mycket bröd, baspåläggen, fil med flera slags olika flingor att välja på, löskokta och hårdkoka ägg, juice, kaffe och melon... Men just det där lilla extra frukosten som bara infinner sig på hotell den fanns inte... jag blev så ledsen att jag hade NÄSTAN tänkt att gå och klaga och DÅ är det illa eftersom det är bara något som jag innerst inne önskade att jag tordes göra och inte ens överväger att faktiskt genomföra aja...

Lite taskigt humör var jag nog ändå på när vi drog iväg på djurparken men det gick över ganska fort för vi hade väldans trevligt där också...
Jag gjorde som förra året som jag då tyckte var världens smartaste grej och orsakade minst bråk alltså förklarade innan för barnen att när deras pengar var slut så var dom faktiskt helt slut då blir det inge mer karuseller, lotter osv. hur mycket dom än tjatade.. och det funkar toppenbra. Ärligt så tror jag att jag hade det bäst där i Lyckoland för jag såg så många bråk och arga och ledsna barn och föräldrar som egentligen borde ha stannat hemma den dagen!!


Även denna dag avslutades bra eftersom jag åkte till Johanna när jag kom hem och myste med lilla Juni en stund...

Inga kommentarer: