15 maj 2008

Ruttna morötter!!

Imorgon är jag ledig och har planerat att städa och tvätta hela dagen så jag kan ägna mig åt att göra så lite som möjligt på söndag.
En anledning till varför jag är så angelägen till att städa är att när man kommer hem och öppnar dörren så möts man alltid av en otrevlig doft i hallen, typ sopor...
Jag har trott att det är ungarna som har slängt in blöta handskar i skåpet så dom ligger och surnar eller nått (för det har hänt förut) men så var inte fallet...
Jag hittade precis en påse med tvättade kläder som Bjarne kommit med då han lämnade barnen förra tisdagen. När jag började ta upp kläderna så förstod jag rätt snabbt att det var något som inte stod rätt till... tvättade kläder ska väl lukta gott? De gjorde inte dessa för längst ner i påsen låg en påse med morötter som hade ruttnat!! Fy satan vilken lukt!!

Inga kommentarer: