14 maj 2008

Det gäller att prioritera...

Som om inte det är tillräckligt med saker som händer just nu så kommer flickorna hem och talar om att det är karneval nästa måndag!!!
GAAAAAAAAAAHHHHHHH Framförhållning vad är det??!!!
Som tur var så skulle Tilde vara pirat och Malou gul och blå.
Bodega fanns en billig peruk, perfekt!! Sen gick jag till leksaksaffären och hittade två piratkit. I den ena fanns ett jättehäftigt svärd samt döskalle halsband mm. MEN i den andra fanns en krok åhhh what to do, what to do givetvis kunde jag inte välja och blev tvungen att köpa bägge två och tvingade kassörskan öppna upp förpackningarna så jag kunde ta ut de delar som jag tyckte var fräna till Tilde och av de övriga delarna göra ett paket som får bli en framtida present till något litet gossebarn. Snacka om att jag är värdelös på att prioritera vad som är nödvändigt att lägga pengar på men iallafall gick jag toknöjd därifrån och raka vägen till systemet... Mindre nöjd blev jag när jag kom hem och Tilde valde att tala om en dag senare att dom inte fick ha några vapen... VA??!!! INGA VAPEN??!!! Näääe bara maskeradkläder, det tänker jag strunta i och tamefan sy fast svärdet i byxorna så att det hör till maskeradkläderna!!!
Jag ångrar mig bittert att jag beslöt mig för att öppna upp förpackningarna... OM jag inte kommit på den geniala idén om present av de övriga delarna så hade jag ju kunnat lämna tillbaka förpackningen med svärdet... för en krok är väl inget vapen? eller? Näääe det är ju en protes...

På tal om att vara värdelös på att prioritera så kan jag ju även berätta om mitt systembesök...
Som ni nog förstått så är jag ju en aningens manisk när det gäller att planera och även detta systembesök var noga planerat fastän kassörskan ställde till det lite för mig så jag blev tvungen att tänka om....
Bäsksjö på lördag är ju ett måste även om det var en illa vald helg men men på lördag ska Malou ha klassfest iaf och jag är ju klassförälder så jag är ju tvungen att vara med och styra upp det hela sen efter det blir det raka vägen till mamma med flickorna och sedan fest... Tyvärr så jobbar mamma på söndag så flickorna kommer hem redan 8.30 på söndagsmorgon MEN det var väl inget egentligen för dom är ju så stora och duktiga MEN vi ska vara i kyrkan kl.10.30!!! Allt detta innebär att jag måste ta det lugnt i Bäsksjö... och det här med att ta det lugnt brukar inte fungera så bra för mig utan det brukar vara allt eller inget!!
Alltså behövs det en plan inför lördagen vilket leder mig tillbaka till det jag påbörjade att prata om systembesöket...
Jag har uteslutit sprit ifrån min inköpslista eftersom jag skulle ju vara lugn...
Rött vin gick också fetbort eftersom det är ett osäkert kort, ibland blir man tokpackad och ibland blir det en hyffsat bra fylla men så vet man aldrig hur morgondagen blir och det är ju också viktigt...
Bara öl går också bort eftersom då pinkar man ju bara och jag är skeptiskt till om det verkligen går att bli onykter på bara öl...
Vitt vin är min plan... lite vitt vin och sedan några öl borde ge den ultimata kvällen samt en minimal baksmälla...
MEN då har dom ju slutat att ta hem det vita vin som jag lärt mig att tycka om och blev tvungen att fråga om ett vitt vin som inte är surt eller beskt utan bara milt och gott... Hon visade mig på två vita viner och säger:
"- detta är ett gott sitta och snacka strunt vin" (busigt leende)
aha fylla tänkte jag men så tittar jag på %
(btw är the bara jag som kollar % när man köper vin??)
iaf så var dom här vinerna som hon letat åt bara på 8,5% det kan väl inte bli mycke struntsnack då? Eller? Men eftersom jag hade frågat och hon hade svarat så kändes det lite dumt att ta nått annat vin bara pga % sååå jag resonerade så att om jag tar ett svagt vin och så tar jag starka öl istället så blir det nog bra!! Pripps 7,2 får lov att intas efter att jag druckit upp det svaga vinet... Gud vilken uteslutningsförmåga jag har =)
Nu väntar jag bara med spänning till lördag/söndag då jag får bevis på om min teori stämmer...

Inga kommentarer: