27 februari 2008

Utgifter och Fixidéer

Läst igenom mina gamla inlägg ikväll och satan vad det gick sönder saker för mig förra månaden... skor, skidor, mobilladdare....
Måtte denna månad bjuda på mycket mindre utgifter annars bryter jag ihop!!!
Jag har ju visserligen redan överfört 520:- till Lisa som åker till Ikea imorgon men den nya utgiftsfria månaden har ju inte börjat ännu...
Hoppas verkligen att de lampor som jag bett henne köpa finns nu också!!
Jag har inte en enda lampa i hallen och eftersom det dessutom inte finns nått fönster i min hall så innebär det att det är jävligt mörkt och nästintill omöjligt att hitta någonting i min röra...

Dessa hade jag tänkt mig i hallen...
Har insett att vanliga hallampor som plafonder inte är nått för mig som inte är så lång, det innebär nästan en fara för livet att byta lampor i sånna sååå jag valde lite mer lätthanterliga lampor inget krångel alls att byta lampor i dessa, jag gillar det som är praktiskt... ibland...
Och så har jag bett henne att köpa en till fönsterlampa eftersom Spiken rev ned den förra.
Det ser så förjävligt ut att bara ha fönsterlampa i ett av fönsterna och jag vågar nästan påstå att jag mår psykiskt dåligt över att varje dag måsta de omatchande fönsterna...
Jag har ju en hel del fixideér och en utav dom är att måsta ha lika många blommor i varje fönster ifall ett rum råkar ha fler än ett fönster och så vill jag hellst att alla har likadana krukor också... är inte det genomförbart så måste de iaf matcha på något sätt annars mår jag också dåligt... I mitt vardagsrum som har två fönster så måste varje fönster vara utsmyckat likadant sååå då förstår ni hur illa det ser ut när ett fönster har lampa och inte det andra... visst förstår ni? eller?
Jaja jag hoppas iaf att de fortfarande finns kvar för annars måste jag flytta den ensamma lampan till något annat rum för jag orkar inte ha det så här längre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte hittar röd, så får du ta min gröna om du vill, säkerligen inget att störa sig på! Jag förstår inte varför jag har en grön faktiskt, den var inte alls nå snygg när den lös & jag har verkligen ingenstans att ställa den.

Anonym sa...

mmm jag skulle kunna tänka mig din gröna i mitt kök... och där har jag bara ett fönster =)perfekt!!
Säg bara till när du vill bli av med den!!