28 februari 2008

Stegräknar helvete!!

Satans förbannade stegräknare eller Pedometer som jag fått lära mig att det heter...
Vi ska ju vara med i nån stegräknartävling på jobbet så jag tog på mig min imorse när jag gick på jobbet för att se om den funkade I HELVETET HELLER!! Dom andra kunde minsann se att de hade si och så långt hemifrån till jobbet medan min fortfarande stod på noll, jävulskt irriterad bestämde jag mig för att skita i mina lagmedlemmar och dra mig ur tävlingen eftersom jag inte tänker bry mig nå mycket i att få tag på en ny stegräknare... Men det gick inte mina lagkamrater med på sååå efter lite byte av batteri så fick vi den att fungera ganska så bra... jag tror fortfarande att den är lite glapp och inte räknar alla steg... tydligen fungerar inte mitt släpande av fötterna när jag går heller så det blir att lyfta på fötterna och stampa ner hälarna ordentligt framöver när jag går... Tur att tävlingen bara pågår i en månad...


Imorgon är man då iaf bjuden på potatispannkaka hmm vad det nu kan vara?
Det hörs vara nån slags piteåaktig inhemsk rätt så det ska bli intressant!!
Stefan jämförde det med palt och det hördes INTE vara raggmunkar som jag först trodde...
Undra just om rött vin passar till det eller om man måste ta en tur förbi systemet och köpa sig lite öl??
Åhh om ändå dom dära generösa norskarna kunde vara där igen och betala min systemhandling för jag tänker då trotsa detta med att mjölk ska vara den "rätta" drycken till denna maträtt eftersom jag inte är så förtjust i mjölk...

2 kommentarer:

Anonym sa...

...å ja bju på sliskigt körbärsvin också! Säkerligen en yammi-yammigrej! :)

Anonym sa...

Lovely =)