20 juni 2012

Jisses vad jag har varit dålig på att uppdatera, få se nu... vad har jag gjort sen sist??!!

Helgen som var så förgyllde Anneli fredagskvällen och Annie, Viktoria och Linda lördagskvällen och jag fick inta sommarens första Sangria på altanen, det smakade ljuvligt gott!!

Annars jobbar jag och längtar efter semester men värmen lyser ju med sin frånvaro så det känns ganska skönt att jag har sen semester.
En av arbetskollegorna som har gått på semester går sedan även i pension så i måndags våldgästade vi henne och syndade kolhydrater samt så drömde jag mig bort under husesynen då jag fick syn på en jukebox, en sån vill jag ha i mitt vardagsrum då jag blir stor...

I måndags skickade jag även iväg Malou till Polen, det var tungt.
Fast jag vet ju att dom kommer att få det fantastiskt roligt och jag litar på henne men det var ändå jobbigt.
tror att det är mitt obotliga kontrollbehov som gör sig påmind samt att jag nog är en liten hönsmamma...
Hon ringde idag och berättade att dom hade +25 och strålande sol så hon har det nog bra där hon är.
Var så härligt att höra hennes sprudlande glada röst...
"Mamma det är inte alls så dyrt att ringa från Polen, kostar bara 4:- i minuten!!!"
Imorgon är det Auschwitz som gäller och det lär bli intressant för dom, säkerligen jobbigt också.




Inga kommentarer: