31 maj 2012

Lyckorus

Idag var det då dags för besiktning av lilla Jettan...
Hade så ont i magen av nervositet där jag satt och väntade på att det skulle bli min tur...
Men den artige personalen som t.o.m. öppnade bildörren åt mig, hälsade mig välkommen och ursäktade sig över att i år hade han inte nått godis att bjuda mig på fick mig genast att slappna av.
Det var en aningens otippat och jag blev väl så chockad över servicen så min nervositet bara försvann :)
Har nog aldrig besiktat en bil där jag bara fått en endaste punkt på "bra att veta".

Jag är överlycklig!!!
Så lyckliga att inte ens den röda lilla Golfen som stod åt fel håll då den skulle tanka (än en gång det finns en infart och en utfart på OK) kunde få mig förbannad.
MEN då den äldre farbrorn framför mig envisades att tanka på första pumpen istället för att köra fram till andra gick jag igång, jag blir så jävulskt igångtriggad av sånt idioti, tror att jag lider av aggressionsproblem ibland :(
FAST då sneglade jag på besiktningsspapperet, kände lugnet och glädjen, tog upp mobilen och tog ett kort på idioten.
Ska nog alltid göra så tror jag då jag känner hur ilskan bubblar inom mig... ta kort på den som provocerat mig :)



Inga kommentarer: