11 mars 2012

Lyckliga barn


Malou drog till Kittefjäll redan i torsdags med kompisen Moa för att hjälpa till på hotellet.
Hon ringer på fredagkväll och det är så där livat som det brukar vara då man sitter på After ski, bandet spelade i bakgrunden, flaskor klirrade och skratten var överröstande höga och Malou var så där tillfredslycklig som man är då allt i livet bara är toppen...
Tilde drog till Siksjönäs till Viktoria och såg fram emot att träffa 8 små jämthundsvalpar samt förväntansfull över att hon skulle få följa fara på Dainanappet på lördag.
Båda flickorna var med andra ord glada och nöjda med helgen så jag kunde med gott samvete sova så länge jag önskade.

Fredag blev det som sagt filmmaraton för mig och lördagen tillbringades i sängen ända fram till 13.00 då jag, Ewa, Ilma, Wilmer & Peter for på Second hand.
Som jag har sett fram emot att fara dit men blev riktigtt besviken... hittade ingenting :(
Det har varit samma grejer i en evighet så nu lääängtar jag till sommarloppisar och auktioner!!
Hann bara hem och får då ett samtal av Viktorias mamma som talar om att Tilde vunnit fisketävlingen!!!

Drog igång med en festmiddag till vinnaren som snart skulle anlända och kände ett sånt där inre välbefinnande eftersom jag visste hur lycklig Tilde var.

Sen åt vi gott tittade på film och melodifestivalen och bara njöt av varandras sällskap och lugnet...

Inga kommentarer: