19 juni 2011

Söndagens aktiviteter


Vaknade löjligt tidigt imorse men kände mig pigg och utvilade så jag bestämde mig för att kliva upp och göra det bästa av dagen, göra sånt som jag annars inte prioriterar.
Men först intog jag morgonens kaffe på bron och det var alldeles fantastiskt ljuvligt,
fast det kändes som att det saknades nått mellan pek- och långfingret.
Bara att ignorera den där vanan och istället njuta av kaffet, morgonsolen och fåglarnas kvitter.

Att gräva ner buskarna var lättare sagt än gjort, det var hyfsat stenigt.
Men nu är syrenbuskarna på plats och jag hoppas och tror att en dag i framtiden kommer jag känna mig kanonnöjd med buskarnas placering.

Efteråt passade jag på att klippa mossmattan och sedan skyndade jag mig till Tjärnvallen för att se B-flickorna spela match mot Betsele.
Då matchen var slut följde Malou hem (Tilde var kvar hos Bjarne) och så åt vi lunch på altanen.
Det är så roligt då jag får lite ensamtid med nån av flickorna...
Jättemysigt har vi haft det och vid 17.00 åkte vi till Bränna, åt grillat och hämtade hem lillasyster & Myra.

Har även sått lite idag, rädisor, ruccola och blandsallad, egentligen är det väl för sent för det men eftersom vi alldeles har glömt bort det så slängde vi lite frön och hoppas på det bästa.
Kul om det kommer upp nått och ingen katastrof ifall det inte gör det!!

Inga kommentarer: