05 maj 2011

När blev hon så klok då??!!

Malou chockerade 2 gånger idag med löjligt mogna svar...
Det är väl bara att tacka och ta emot men hur kunde jag få ett sånt klokt barn??!!

1.
Hon behöver nya fotbollsskor och på Sportringen hittade hon ett par (enligt mig) vansinnigt fula gula  fotbollskor.
Hon tog på sig en gul på ena foten och en annan modell som var vit på den andra foten.

Jag:
-Men fy va fula, dom vita var snyggare!!
Malou:
-Näe, dom gula är skönare.
Jag:
-Prova fler, det kan finnas några som är ännu skönare.
Malou:
-Men dom andra var dyrare.
Jag:
-Spelar ingen roll om dom är snyggare.
Malou:
-Jag vill ha dom gula dom var skönast.

2.
I bilen på vägen hem pratade vi om barnbidraget och att hon ska få det då hon börjar 7:an men att innan hon får det så ska vi sätta oss ner och räkna på hur mycket det ska räcka till osv.
Jag förväntade mig att hon skulle börja motargumentera över de förslag som jag hade om vad hon får stå för själv då hon får barnbidraget men får istället till svar:
-Det känns bra att du vill ge mig det ansvaret...

Snacka om att jag fick så jag teg, här var jag beredd på värsta diskussionen!!
Jag tappade tråden totalt och blev knäpptyst, inget mer blev sagt den här gången...
DET KÄNNS BRA ATT DU VILL GE MIG DET ANSVARET???!!!
När blev hon så jäkla mogen då??!!! Jag fattar ingenting...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid,tror bara inte mamman i fråga varit klok nog att upptäcka det :)

Annelie sa...

Kan vara så... :)