04 maj 2011

Gosedjur

Tilde sa godnatt och gick upp men kom ner lika fort igen.

Tilde:
-Var är Spiken?
Jag:
-Han är ute
Tilde:
-NU??!!
Jag:
-Jaaa

Tilde går ut på bron och ropar efter honom, kommer in tittar ut genom fönstret och säger:
-Tänk om han fryser...
Jag:
-Han är en katt, han har päls, han fryser inte!!

Tilde går ut och ropar igen.
-Tänk om han blir påkörd....
Jag:
-Näääe oroa dig inte så mycket och gå å lägg dig nu.
Tilde:
-Men jag vill ju att han ska sova hos mig, jag sover mycket bättre då...
Jag:
-Men han har väl sovit hela dagen och nu vill han vara ute och jaga.
Det är på vintern som han ligger inne om nätterna.


Tilde tittar sorgset ut men skiner sen upp och skriker:
-NU KOMMER HAN!!

Å mycket riktigt, Spiken galopperar över gräsmattan och möter Tilde i dörren som fångar upp honom och bär honom upp till sin säng...
Inte lätt att hålla reda på gosedjur i vanliga fall men när gosedjuren kan gå iväg av sig själv är det ännu besvärligare!!!

1 kommentar:

Cupcake sa...

Galopperar? Du menar väl travar!