07 november 2010

Allhelgonahelgen

Helgen började med att jag fick besök av Daniel och Rebecca och ÄNTLIGEN fick jag bort dom där jävla kablarna i vardagsrummet. ME LIKE!!!
Nu sitter tavlan uppe :)








Sen åkte jag till Carina för att ansiktsmåla henne & Sarah som skulle på hotellets halloweenfest...












Sarahs sminkning blev en katastrof, jag hade ingen vit ansiktsfärg utan använde vattenfärg och den ville inte riktigt fastna och när jag väl fått den att fastna ja... då torkar den ju och kliar.
Jättetrist faktiskt, måste inhandla riktig färg detta får inte hända igen jag klarar inte riktigt av det...
Såg kortet från hotellet på henne och färgen var helt försvunnen på vissa ställen :(
Som tur var så var hon ju inget specifikt, hon ändrade sig lite nu och då om vad hon skulle föreställa :)
Carina var riktigt läcker, för mycket av allt var ett vinnande koncept hahaha
Hon var läcker dagen efter också trots utsmetat smink och knallröda ögon, var en hel del som stirrade på henne då vi handlade på Domus.
En man (som hon inte känner) drog iväg ett flörtigt "heeej" till henne.
Carina besvarade detta med ett nonchalant "tjena"
Tittade igenom hotellets halloweenkort och vissa hade lagt ner sjuuukt mycket arbete, riktigt roligt tycker jag.
Jag gillar Halloween men jag gillar inte att vi firar den på fel helg här i Vilhelmina (säkert på fler ställen också).
Resten av fredagen handlade mest om att slappa och göra så lite som möjligt :)
Jag spöade Malou i airhockey och vi såg på tv.
 





På lördag bjöd jag mamma, Sandra & Lukas hem till oss på middag.
Som det ser ut på kortet så fick nog även Algot ta del av middagen...
Sandra och Lukas valde att sova över så vi fick verkligen tid till att mysa och leka.
Efter att Lukas somnat låg vi och slötitta på tv men efter en stund gick vi och la oss...
Sömn är en bristvara och därför gäller det att passa på :)
Idag var det morgon kl.06.40 enligt Lukas men mysa och äta välling med mig dissade han totalt, han skulle in till Tilde
När vi byter blöjan så upptäcker vi att det finns inga fler...
Lite jobbigt kl.6.00 på morgonen men jag hoppades att det inte skulle behöva bytas igen på några timmar.
Så blev det givetvis inte utan jag fick skicka iväg Tilde på Statoil och inhandla svindyra blöjor.

Senare då Sandra vaknat var vi förbi pappas och mormor & morfars grav och tände ljus.
Hade nog struntat i det totalt om det inte hade varit för att Tilde sa att hon ville det.
Både jag och flickorna är överens om att vi haft en härlig helg tillsammans,
vi behövde en helg utan några måsten...

2 kommentarer:

Cupcake sa...

Hi hi....ja va ska man säga?

Annelie sa...

Finns inte så mycket att säga, du är underbar!!