12 september 2010

Underbara helg!!

Bestämde mig i veckan att denna helg skulle vigas åt städning och ingenting annat.
Börjar känna att sömn är en bristvara hos mig och nu behöver jag den mer nånsin!!

Fredagkväll ägnade jag mig åt att plocka, slänga, plocka lite mera och byta tv-bänk, upp med den gamla och in med Sunes tv-bänksbygge.
♥Tack söta Gun & Sune för att jag får låna och tack Carina för bärhjälpen!!♥
Sen jag bytte soffa blev min gamla tv-bänk alldeles för stor och klumpig.
Denna blir perfekt!!! (Bara jag får undan sladdarna )

När jag kände mig någorlunda nöjd med städningen gick jag å la mig och sov till kl.10.00!!!
Hur skönt som helst och jag hade ingen brådska upp utan låg och drog mig till efter 11.00
sen kom Carina och var tokspeedad.
Hennes planerade vandring blev inställd pga blåst och nu hade hon helt plötsligt en helt oplanerad lördag.
Vi planerade (mest hon) att när jag städat klart skulle vi grilla och mysa tillsammans.

Blev inte så mycket städande för mig men tillräckligt iaf, det är ju bara lördag hela söndagen finns ju kvar!!
Magnus, Johanna och Ludvig kom hit med Tilde som tog bussen till dom igår och handlade kläder.
Kort efter att dom anlänt så kommer Bjarne å hämtar Tilde, hann knappt prata någonting alls med henne :/
Men men klart flickorna ska passa på att umgås med farmor och farbror Jocke då dom är i Bränna även om det var min helg och jag gärna hade haft dom hemma...
Istället blev det middag för två med tända ljus överallt och en sprakande brasa,
hur tokmysigt som helst!!

Roliga potatisar, lökringar, majs, grillat, kantarellsås och baconinlindad sparris och till detta en kall öl mmmmmmm
Då vi ätit färdigt och suttit vid varsin dator i olika rum en stund...
(Så gör vi i vårt förhållande)
så kom Lisa och hälsade på!!
MYCKET trevligt gjort av henne :) Det är alldeles för sällan som vi träffas och surrar av oss i lugn och ro på det här viset.
Borde göras oftare men det är ingen mening att lova något...
Jag å Carina fick ju en idé för ett tag sedan om att om man värmde Sangria så kanske det skulle smaka som Glüwein.
Så igår var vi tvungen att testa,
å rackarns så gott det blev!!
Kanske inte exakt som Glüwein men riktigt gott så nu ska här bunkras upp med Sangria inför vintern!!!

Sen slöade vi i soffan tills Carina tröttade på tv utbudet och gick hem.
Då tog jag mig en dusch och kröp sedan ned i min renbäddade säng mer perfekt avslutning på en urmysig kväll finns nog inte, jag somnade direkt!!

När man vaknar på söndagmorgon och har haft en sån här perfekt helg måste jag tyvärr meddela Lisa & Carina att suget efter att gå ut på Mikaeli blir nästintill obefintligt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tack för en trevlig helg!!Va ju som sagt lite speedad,när min plan sprack.
Mikaeli.....den som väntar på nåt gott!