28 augusti 2010

Fotboll & Kvalitetstid

Idag var det fotbollscup och första matchen spelade Malou och Tilde emot varandra.
Kändes lite skumt å ibland visste jag inte vem jag skulle heja på :)
Helst i dessa lägen då Malou står i mål och Tilde kan göra mål, haha!!
Nu blev det aldrig så att Tilde gjorde mål på Malou och för husfridens skull kanske det var bäst...
 
Mitt hejaklacksällskap bestod av Ewa, Wilmer och Ilma.
Ilma var väl mest intresserad av fikat men Wilmer klappade händerna och jag och Ewa vrålade och skrek i vanlig ordning.
Mellan match1 och 2 skyndade vi oss till Folkets Hus på loppisen men blev stressad bara av att titta på alla saker som jag omöjligt skulle hinna kolla igenom samt att jag hade alldeles för mycket kläder på mig för att vistas inomhus. Näe det blev att snabbt betala dom saker som jag roffat åt mig och sedan gick jag ut med Ilma och Wilmer medan Ewa stod i kön som bara blev längre och längre...


Det blev alltså ett rätt kort loppisbesök och sedan tillbaka till Tjärnvallen och fika lite innan det var dags för nästa match och för jag och Ewa att ta ton igen å det är ju vi så bra på :)

När vi kom hem så drog Malou till Bielite med en kompis och jag och Tilde funderade ut vad vi skulle äta till middag och åkte ut å handlade... Det blev Frasses och film :)

Blev alldeles till mig på Statoil då jag såg filmen Till Vildingarnas land.
Jag älskade verkligen den boken som liten och blev alldeles nostalgisk och varm om hjärtat då jag såg filmen.
Mer än så var det nog inte... Gillade verkligen att se karaktärerna och Tilde grät men om filmen var speciellt bra kan jag väl inte påstå däremot charmig och jag älskade att få se min bok som film, bra eller inte det kvittade det var ren nostalgi filmen igenom :)

2 kommentarer:

therese M sa...

JAAHAAAA.. är det DEN boken???? den läste ju jag med när jag var liten... den filmen måste ajg se nu ju!!

Annelie sa...

Mmmm men ha i åtanke att den är charmig...
Handlingen är nog djupare än vad jag brukar orka med i en film.
Men mysig på någe vis :)
kul med varelser som inte är datoranimerade