22 maj 2010

Tio år sedan...

... som jag födde vaginalt för första och sista gången!! Hur läskigt det än må vara så är det bara att inse... lillan håller på att bli stor!
Grattis
TILDE
10-årsdagen!!!
FREDAG 21maj
I fredags tillbringade jag dagen på Katarinagården med arbetskamraterna... Även om jag tycker den tid som vi varit på Katarinagården varit extremt tung (känslomässigt) så har det också varit väldigt intressant och det är nått med den där platsen som berör mig. Jag fullkomligt älskar stället!! När jag kom hem därifrån satte vi igång att fira Tilde. Storebror & Johanna, Sandra & Lukas, mamma och Bjarne kom hit. Magnus bjöd på det godaste grillat EVER och självklart gjorde han en whiskeypeppar sås till det, mamma gjorde sallad och jag bjöd på potatishalvor tillagade i ugn med olja och flingsalt samt rices-crispies tårta till efterrätt... Helt fantastiskt gott alltihop och det fina vädret hade inte kunnat komma lägligare. Vi satt ute länge och surrade och lekte med barnen. Mycket trevligt och barnen var jättenöjda :) Lucky Luke & Tilde
Magnus med det goda köttet som han fyllt med soltorkade tomater och annat mums som jag inte vet vad det var...?
Världens finaste lillasyster!!
LÖRDAG 22maj
Nått som Tilde önskade sig på sin födelsedag var att Sandra & Lukas skulle vara med på morgonen då hon vaknade...
Så Sandra & Lukas sov över från fredag till lördag vilket gjorde att jag fick lite Lukasmys på lördagsmorgonen innan det var dags att gå upp och sjunga för Tilde...
Tilde om att fylla år:
-"Mamma när ni ska sjunga och väcka mig då jag fyller år så brukar jag redan vara vaken och ligger och låtsassover då ni kommer upp"
Jag:
-"Ja men så är det nog för nästan alla"
Tilde:
"Det svåra är inte att låtsassova utan det svåra är att LÅTSASVAKNA!!"
Jaaa jag håller med, sååå sant!!

Inga kommentarer: