19 maj 2010

My girls

Detta var vad jag fick se då jag gick hem på rasten idag och det var nästan så att jag började gråta... Jag blev så glad i hjärtat och höll på att spricka av stolthet!!
Även om jag vet, att dom vet, att dom kommer få en slant för att dom hjälper till, så känns det bra...
Man ska inte behöva muta barnen för att dom ska hjälpa till hemma I KNOW!!
MEN samtidigt vägrar jag att ladda deras mobiler bara sådär utan anledning flera gånger i månaden.
Vad lär dom sig av det?
Absolut ingenting!!
Flickorna vet om att pratar/messar dom slut på pengar i mobilen så får dom jobba lite för att få nya...
Sen är dom rätt mån att ha med sig lite fickpengar till Stockholm också, kanske är det därför dom är extra flitiga? :)
Smart drag av dom att ta med en vän som hjälp haha men som extra belöning idag fick dom gå och handla varsin mjukglass så även Kristina fick känna av min uppskattning...
Fast allvarligt talat så vet jag att om jag skulle be dom om hjälp så skulle dom göra det även om belöningen "bara" skulle bli ord...
Men det krävs nått extra... att be dom lägga smutstvätten i trappen eller hänga upp skolväskan är vardagssaker som dom inte får rutin på!!! :)
Malous kompis Kristina
Dagens outfit
Vi var ut å gick med Myra en sväng då jag uppmärksammade Tildes sockar...
Man är ju tvungen att småle faktiskt åt hennes outfit, ÄN EN GÅNG!!!
Jag älskar verkligen hennes obryddhet...

1 kommentar:

Sandra sa...

Vilka härliga tjejer!