20 februari 2010

Lördagsnöje

Dagen har tillbringats i slalombacken. Var väl en aningens skeptisk imorse då jag såg att det var -20 ute men va fan inte skulles vädret hindra mig från att njuta av några underbara åk i backen. Så ungarna väcktes och vi skyndade oss att packa i ordning allt för en hel dag ute (vilket tog 2 timmar) Största bromsklossen (Malou) hade ju som vanligt ingen koll på sina grejer, buffen är totalt borta och så är det oftast här... Det är nån jävel som kommer in på nätterna och snor deras saker eller iaf byter plats, för deras standard svar är ALLTID då man frågar om saker och ting: Dom: "-Jag la den HÄR" (spelar ingen roll vars HÄR är, för HÄR stämmer aldrig!!) Jag: "Men om du hade lagt den HÄR så skulle den ju fortfarande legat HÄR så alltså kan du inte ha lagt den HÄR" Dom: "Jo men jag jag la den faktiskt HÄR" Jag: "Men den är ju inte HÄR!!" Dom: "Ja men då måste du eller NÅN flyttat på den" Så den där jävln NÅN skulle jag vilja få tag på för det börjar på att bli extremt jobbigt!! Orkade iaf inte argumentera mer och vi var nog sena som vi var så en ny Buff fick bli inköpt på OK och dom hade ett suveränt erbjudande, köp 4 kexchoklad och få en Buff gratis!! Kanon!! Nu skulle här åkas!!

Skulle inte tro det va??!! Men barnen har trotsat kylan och åkt heela dagen!!

Att ha barn i aktivitetsåldern innebär att man ibland måste tillbringa helgen i exempelvis en kiosk som denna...

Så från 11.00-15.00 har jag serverat folk kaffe, korv, dricka, godis osv. och kommer att göra samma sak imorgon... Men jag har inte varit ensam så det går rätt bra faktiskt, jag har ju supertrevligt sällskap. Chattis och Alexander sköter också kiosken tillsammans med mig så över några liter kaffe tar vi igen års surrande, eftersom vi annars aldrig får någon ledig tid över å träffas... Jag avslutar detta inlägg med att citera Tilde, för nu var det ett tag sedan... När jag väckt dom imorse skulle Tilde inte äta frukost... Jag är något stressad och jag låter nog hyffsat arg på rösten då jag säger åt henne följande: "-Om du inte äter frukost så kan du lika gärna stanna hemma för annars så kommer du stå i kiosken och tjata om fika hela dagen!!" (Jag VET att man inte ska hota men det är förjävla effektivt) Sur som satan fikade hon litegrann iaf och senare idag då vi kom hem från slalombacken säger hon: " -Tycker du att jag har tjatat mycket idag?" Jag har inte en tanke på frukost incidenten och svarar: "-Näe du har varit jätteduktig å inte tjatat nånting alls" Något nöjd med mitt svar säger hon: "-Sedär du blev arg i onödan imorse!!"

Inga kommentarer: