13 oktober 2009

VAD ÄR DET SOM HÄNDER??!!

Fick höra först att det var typ 5 elever friska i Latikbergs skola och resten var sjuka så skolan var stäng... Pratade sen med en som jobbar som lärare på just denna skola som intygade att detta stämmer INTE!! Dom har varit på Vilhelmina idag på teater och andra aktiviteter så det finns ingen sanning i det påståendet samt att det antal sjuka elever som det skrivits om stämmer inte heller!! Då undrar man ju... VARFÖR??!! Varför sätta igång detta rykte? Varför skriva om det eller om det nu var på tv detta var sagt, jag vet inte. Fan dom skrämmer ju skiten ur barnen (och övriga också för den delen) Å sen till detta vaccin... What to do? Läser man kommentarerna i VK samt analyserar annat som man hört eller läst så börjar man ju undra.. Vad är det som jag tänker ge mig själv och framförallt mina barn??!! Har denna svininfluensa blivit förstorad eller finns det underlag för denna hysteri??!! Jag frågar... för jag vet inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom säger att denna flunsa inte är värre än "vanliga" flunsor. Det är bara att denna är ingen immun mot så det drabbar hela samhället. Alla blir sjuka. Bara endel äldre som Kan ha lite imunitet mot den genom Asiaten som gick för en herrans massa år sedan. Visst ska man givetvis vara försiktig å ta den på allvar för det men det är lika många som dör i denna som i alla andra flunsor vi haft genom åren.