12 oktober 2009

Nu eller aldrig!!

Jag har ju länge velat lära mig att sticka...
Å nu när jag ändå måste vara hemma en vecka å inte kan göra någonting så vore det väl ett gyllene tillfälle??!!
Sagt å gjort jag ringde mamma och bad henne komma hit å lära mig...
och IKVÄLL så kaaanske hon kommer, om hon inte hade för mycket annat att göra.
Men nu ska jag inte vara allt för optimistisk för jag vill minnas förra (och enda) gången som hon skulle lära mig att sticka så slutade det med att hon sa att jag var obildbar?? JAG??!!
Tydligen tyckte hon att jag hade för hett temperament och var lite för otålig så hon slutade stickarlektionerna...
Men Storebror sa senast igår att det kanske inte var mitt fel utan det kanske var mamma som var dålig på att lära ut... det är ju faktiskt en möjlighet att det är så å det låter mycket mer logiskt!
Och så är det ju så att nu är jag ju äldre å mycket lugnare, så det kommer att gå betydligt mycket bättre nu tror jag... eller?

2 kommentarer:

Ea sa...

Förhoppningsvis är du nu sjuk och därmed sävlig och lyssnar på instruktionerna i lite saktare mak ;). Jag däremot hade kört stickan genom benet, antingen på mig själv eller morsan. Det där lär jag mig ALDRIG! ;)

Annelie sa...

Mmmm det var väl därför mor inte ville fortsätta lära mig för ett antal år sedan, hon var väl rädd för vad som skulle kunna hända!!
Jag är lite orolig för att jag inte kommer att lära mig den här gången heller MEN jag skulle verkligen vilja kunna sticka!!
Men oftast så vill jag bara kunna allt på en endaste gång...