09 juli 2009

onda svårkontrollerbara muskel- eller nervryckningar

Igår skulle jag låna grannens gräsklippare och klippa min lägda.
Deras är så betydligt mycket bättre än min men självklart inte just när jag behöver den, för då gick den inte alls!! Men snälla grannen hjälpte mig att fixa min så nu fungerar den precis som den ska och jag kunde plöja ner djungeln :) och jag klippte även grannens gräsmatta som tack för hjälpen! Det är kul att klippa gräs när man har en gräsklippare som fungerar som den ska :D Men så här lyckligt slutade dock inte onsdagskvällen utan när jag gick omkring där drömmande med min fina gräsklippare så ser jag inte kvisten som attackerar mig och petar mig rätt i ögat! Jävlar så ont det gjorde och det bara rann tårar från det skadade ögat... Jag klippte mitt gräs klart men sen gick jag in och la mig i förhoppning att det skulle gått över till morgondagen... Det gjorde det inte... Har gått omkring med ticsliknande ryckningar i ögat hela dagen!! Blev övertalad av en arbetskollega att ringa till Sjukvårdsrådgivningen som tyckte att jag skulle besöka sjukan, bara för att kontrollera att inget skräp fanns kvar eller att jag på något vis skadat ögat... Men sjukan ska ju då ringa upp och sen ge mig en tid, det är ju helt sanslöst vilket dubbelarbete dom gör!! Nu blev det ju bara ett samtal genom att att jag ringde sjukvårdsrådgivningen för då fixar ju dom det mesta men ANNARS om du måste uppsöka läkare... Då ska du först ringa och boka en tid då någon sköterska kommer att ringa upp dig och sen då sköterskan ringt upp dig får du förklara VARFÖR du måste besöka läkaren och då ger hon dig en tid då LÄKAREN kommer att ringa upp dig för att sedan (då du pratat med läkaren) bedömma OM ni måste träffas!!!! JISSES!!! Vem kom på den jubelidén???!! Näe tacka vet jag sjukvårdsrådgivningen dom är bäst! Jaja nu kom jag va mig det var ju inte det jag skulle berätta... Jag missade iaf då sköterskan ringde upp eftersom... ah va fan jag jobbar ju!!! Å när jag insåg att jag missat samtalet så sket jag i att ringa igen utan tänkte att det ger nog med sig, ingen större katastof mer än att jag måste gå utan smink... typ... Men dom ringde upp igen nån timme senare och gav mig en tid för läkarbesök!! 100:- spänn kostade det att få reda på att jag rivit mig i ögat (vilket jag ju redan visste... jag var typ där) och ticsen berodde på kramp i en nerv eller muskel, eftersom ögat säger STÄNG då man gör illa sig för att typ skydda ögat och jag vill försöker öppna ögat... (man vill ju hellst se med båda ögonen) Dropp 4 gånger om dan i några dagar, för att förhindra infektion men sen sa läkaren att det borde ha get med sig! Jag hoppas (och tror) att det har gett med sig till imorgon vid två...

Inga kommentarer: